13 January 2010

Insan Yang Bernama .........

9 Januari 2010 ?

pertamanye aku mst bangga gle sbb selangor mng dgn negeri sembilan 2 -1
dlm piala sumbangsih 2010 .
ckp juare piala malaysia , tp kalah dgn selangor .
haha. jgn mara org negori . tu la namenye adat permaianan. " bola tu bulat "
tp yg aku tensyen sbb aku tak dpt tgk game tu langsung !
ckp je bnyk tv kat sni , tp hampeh sume .
mentang - mentang liga malaysia korg tak bangge ar .
AKU TETAP JIWA ANAK MALAYSIA .
walau ape terjadi aku lahir sbg anak malaysia .
pasal kerajaan tu crite laen ,
tu la klau nk kerajaan btukar.
tugas tu ank malaysia pnye tanggungjawab.
pastu aku dgr crite man utd pon mng.
tak tahu lah betul ke tak.

 di samping tu gak pd tarikh tu
aku ade LDK .
mungkin peristiwa tu takkan aku lupe kot ! ahah .
ade sorg perempuan ni aku respect dgn dye ah .
sbb ble crite psl mak bapak trus menitis air mate dye .
pegh . aku tak bleh tgk pompan nangis doh ! serius !
tmbh2 lg sbb parents dye .
klau time tu aku nak mara gle pon ,
rase mcm nk bunuh org ke
ble tgk pompan nangis aku lemah .

 pastu kebetulan aku satu group dgn dye .
pegh . peluang !
pastu ade program wasiat
dye nangis lagi . aduyai ..
dok sblh aku plak tu .
tp yg peliknye mse dye nangis tu bleh dye nak crite dgn aku .

dye ckp
dye tak pnah bpisah dgn mak bapak
tu yg dye sedih .
pastu ayh dye mule2 bkeras tak bg dye g sni
tp tah mcm mne tah
ayh dye tbuke hati bg dye g gak .
dye ckp dlm family dye lah harapan .
dye golongan family yg susah .
tu yg dye nangis tu sbb mak ayh dye bnyk kuwa duit mse nk g sni .
pstu dgn brg2 yg dye kne bli bkaitan dgn course dye plak tu .

dye course LANDSKAP .
gadis yg aku knal tu nme nye ZIERRA .
nme pnjg aku tak tahu . ahah ! ( dlm proses )
asl melake . ( kmpg mak aku tu )
dye ckp dok kat mlake tgh . ( aku pon tak tahu kat mne , dlm proses gak )

 tp yg best time blk tu .
hahahahahahahahahahahahahah .
sporting gle dye doh .
aku yg segan dgn pompan tp
time otw blk tu bkn main rancak sembang dgn dye .
yg penting aku dpt . . . . . . . . . . . .

 tp yg konfem aku ssh nak jmpe dye .
kolej aku kat utara , dye kat selatan .
fakulti aku kat barat , dye kat timur .
hampeh !
apepon dlm tempoh tak sampai 12 jam kita kenal
tp harap silaturrahim yg terjalin kekal hingga akhir hayat . insyaallah ..

klau ade problem duit nak bli brg keperluan
bg tahu je aku ( dlm ni je aku , hakikatnye - jeng3 )
selagi aku bleh tlg
aku tlg

 allah jdkan manusia tak sempurna
tp allah jdkan manusia utk saling lengkap - melengkapi .
pegang kata2 tu .
so jd tanggungjawab kita klau org mintak tlg
kita tlg ape yg mampu .
tu lah fungsi kita sebenarnye
sbg manusia ..

aku terase cmtu
ble aku hayati entri aku yg baru2 ni tajuknye
' surat untuk adam '
terketuk hati aku bhai.

lg satu
terima kaseh bnyk2 kat eka sbb dah
tlg bwatkan assignment.
pegh.
terhutang budi rase.

kat fariz lg laa.
bnyk tlg aku.
aku harap nnt klau aku berubah
aku jd blagak ke
tlg tegur aku taw kwn2 sume.
korg ingtkan aku yg korg dah bnyk tlg aku.
mungkin aku akn tersedar balik.

mcm dlm surah al-asr
" .......berpesan2 pd kebaikan
dan bpesan pd kebenaran "

walaupun ramai org dah berubah
tahun pon dah berubah
insyaallah
aku tak kot
tp sume bnde bleh jd
betul?

No comments:

Post a Comment