29 January 2011

Galas Amanah

Alhamdulillah, akhirnya sampai rumah juga. Setelah meredah beberapa jam sepanjang perjalanan tadi. Sebenarnya balik ni banyak sangat benda yang aku perlu buat, dan aku dapat merasakan cuti untuk kali ini tiada masa untuk aku goyang kaki. Banyak sangat aku perlu buat bagi melaksanakan segala amanah tersebut sehinggakan tadi aku balik pun cuma sehelai sepinggang ja. Baju dengan seluar yang aku pakai masa balik tu laa ja yang aku bawak balik, baju lain tak bawak.

Yang peliknya galas beg baju, sedangkan dalam tu sehelai pakaian pun takdak. hahaha. Dalam tu aku bawa kertas kerja yang perlu aku settlekan. Bukan itu sahaja, tambahan kerja aku untuk order baju bagi menjayakan family day untuk jabatan bangunan aku. Memang sukar sebenarnya tapi aku terpaksa mewakafkan tulang empat kerat ini bagi melaksanakan perkara ini dengan sebaik mungkin.

Selasa lepas tolong dalam menjayakan program aktiviti taklimat KP kami. Aku dan empat orang lagi rakan bersama-sama berkerjasama badi program tu berjalan lancar, dan alhamdulillah semuanya berjalan lancar sepertimana yang diharapkan. Kami orang yang terawal datang kat situ dan kamilah juga orang yang terakhir tinggalkan tempat tu.

Naik cuti ini pula aku terlibat untuk aktiviti induksi. Giliran untuk RAGGING budak-budak part 1. Yeah!!! Lepas tu aktiviti untuk family day. Ini betul-betul cabaran terbesarr. Sejak awal-awal lagi dah bermacam ranjau yang telah kami lalui selaku ajk bagi family day building ini. Selain itu, aku asalnya cuma menjadi penasihat je untuk Project Manager Family Day Building. Tapi aku akhirnya kena gak handle sebagai ketua bahagian makanan.

Aku memang taknak, tapi disebabkan orang yang asalnya pegang portfolio ini tak sanggup pikul tugas ini maka akulah dengan sukarela jadi disebabkan kesiankan rakan aku ni sebagai Project Manager(PM). Setelah aku sendiri sanggup menggalas amanah itu, aku teruskan gerakan mencari caterer utk family day nanti. Sekarang ini aku dah dapatkan semua maklumat dan kertas kerja telah pun tunjuk pada penasihat persatuan pagi tadi.

Pastu beliau sarankan untuk cari caterer lain bagi mengurangkan lagi kos perbelanjaan. Bajet yang diberikan pada persatuan kami pun tak seberapa. Jadi kami kena menganggarkan sebaik mungkin untuk menggunakan bajet yang telah diberi itu. Namun bukan itu dijadikan alasan bagi kami untuk tidak melaksanakan perkara itu sebaik mungkin.

Lepas dari itu, untuk aktiviti dinner persatuan. Ini tak tahu samada terlibat sama ke tak sebab masa meeting tu aku tak g sebab ada kerja lain. Tapi mengikut kata, ajk terlibat masa taklimat KP akan diserap masuk terus. Fuh!!! Bila fikir balik memang sukar. Sebab ada bermacam risiko. Yang pasal order baju untuk krew family day pun asalnya takdak org nak buat, tapi best ke kalau ada satu-satu event takdak baju yang membezakan krew dengan peserta?? Mesti tak best kan. Jadi itu pasal laa aku sekali lagi dengan sukarelanya nak handle. Fuhh. Berat bhai.

Belum cerita lagi bab kerja dalam akademik lagi, ada ja yang kena buat. Sabar... sabar... Dalam perjalanan hidup mana ada erti senang lenang kan. Yakin Boleh!!!

Hmm, esok pula Liga Malaysia bermula. Yang menjadi tumpuan perlawanan Selangor-Kelantan bagi merebut Piala Sumbangsih. Yang pasti aku nak turun stadium esok. Nak lepaskan giant bhai. hahahaha. Selangor!! Buat yang terbaik!!!!

Awak..
Mungkin masa saya tulis ini awak belum sampai rumah kan??
Saya dah sampai dah awak..
Tadi saya hampir tertinggal bas sebab nak hantar awak..
hahaha..
Sayu hati masa tinggalkan awak tadi..
Aduyai..

Awak..
Awak jaga diri elok-elok tau kat sana..
Kalau boleh kan, saya nak ja............
Apa pun, terima kasih taw awak atas semuanya..
Tadi terlupa nak bagi awak duit untuk belikan jersi saya..
Tapi awak boleh dulukan duit awak kan???

No comments:

Post a Comment