06 November 2009

Devan , Amri Ungguli Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 2009 FAM-100PLUs

Sekalung tahniah buat Kapten pasukan Selangor-Amri Yahyah kerana berjaya merangkul 'Anugerah Pemain Tengah Terbaik' dalam majlis penganugerahan Anugerah Bolasepak Kebangsaan 2009 FAM-100PLUS yang telah berlangsung di sebuah hotel di ibukota. Dengan kemenangan ini juga secara amnya telah meletakkan Amri Yahyah sebagai pemain yang seharusnya diberi pujian atas kerajinan serta kesungguhannya sepanjang musim 2009 untuk mengawal bahagian tengah skuad Selangor. Syabas!

Sementara itu, majlis tersebut juga telah memberi Anugerah Jurulatih Terbaik buat arkitek pasukan Selangor iaitu K.Devan. Sememangnya Devan wajar diberi penghargaan tersebut kerana berjaya membimbing Selangor sehingga mampu mendominasi beberapa piala pada musim 2009 ini. Kesungguhan dan strategi beliau sepanjang Liga Malaysia musim ini jelas tidak dapat ditandingi oleh mana-mana jurulatih pasukan lain.

Walaupun demikian, Safee Sali, Hamsani Ahmad serta Khairol Anuar Baharom gagal untuk merangkul anugerah bagi kategori masing-masing.

Dengan keputusan ini, maka Selangor pada musim ini berjaya merangkul 3 anugerah utama yang dipertandingkan iaitu Anugerah Persatuan Bolasepak Negeri Terbaik, Anugerah Jurulatih Terbaik dan juga Anugerah Pemain Tengah Terbaik.

Keputusan penuh bagi Anugerah Bolasepak Kebangsaan 2009 FAM-100PLUS

PEMAIN HARAPAN TERBAIK
Mohd Muslim Bin Ahmad (Harimau Muda)

PENJAGA GOL TERBAIK
Farizal Marlias (Perlis)

PEMAIN PERTAHANAN TERBAIK
Aidil Zafuan Abdul Razak (Negeri Sembilan)

PEMAIN TENGAH TERBAIK
Mohd Amri Yahyah (Selangor)

PEMAIN PENYERANG TERBAIK
Indra Putra Mahayuddin (Kelantan)

KELAB BOLASEPAK TERBAIK
Pasukan Johor FC

JURULATIH TERBAIK
K.Devan dari (Selangor)

PERSATUAN BOLASEPAK TERBAIK
Persatuan Bolasepak Selangor (FAS)

PEMAIN PALING BERNILAI
Indra Putra Mahayyudin (Kelantan)

KELAB PENYOKONG TERBAIK
Kelab Penyokong Pasukan KL Plus

Semoga dengan kejayaan serta pencapaian Selangor dan FAS pada musim ini diharap dapat meningkatkan lagi prestasi serta menjana pelbagai kejuaraan pada musim Liga-M yang akan datang! Tahniah dari kami di penokong setia Selangor!

Viva Selangor! Viva Selangor! Viva Selangor!

No comments:

Post a Comment