12 May 2010

Bersatu Di Bawah Panji Islam!

Benarlah sabda baginda yang menyebutkan bahawa diakhir zaman nanti musuh-musuh Islam terutama Yahudi dan Amerika laknatullah akan mengerumuni umat Islam seperti mengerumuni suatu hidangan yang lazat. Allah telah mencabut rasa gerun terhadap umat Islam dari dada musuh-musuh Islam. Baginda menerangkan lagi bahawa bukan kerana umat Islam di akhir zaman ini sedikit, tetapi kerana di dalam hati mereka ada suatu penyakit yang bernama Al-Wahnu, iaitu cintakan dunia dan takutkan mati.

Benarlah saudaraku sekelian. Marilah kita lihat bagaimana pemerintah-pemerintah arab telah diperkuda dan diperalat untuk melaksanakan niat jahat mereka untuk menghancurkan Islam. Mesir, Syria dan yang lainnya, mereka ini sanggup bersekongkol dengan laknat-laknat ini demi kepentingan dunia mereka.

Umat Islam hari ini terlalu mengejar kemewahan dunia sehingga menjadikan hati mereka telah tertipu dengan nikmat dunia yang bersifat sementara itu. Sedarlah saudaraku sekelian bahawa hanya kita kembali kepada al-Quran dan as-Sunnah sahaja Allah akan kembalikan kekuatan kepada kita.

Namun sebagai membantu saudara-saudara kita di sana yang menderita, marilah kita melakukan perkara-perkara di bawah sebagai tanda kasih kita kepada mereka.


1. Lakukan solat hajat khusus dan bermohon supaya Allah hancurkan musuh-musuhNya dan selamatkan hamba-hambaNya yang telah dizalimi.

2. Adakan demonstrasi-demonstrasi aman sebanyak mungkin bagi menunjukkan kutukan kita terhadap Israel dan Amerika.

3. Adakan kuliah dan ceramah yang menceritakan tentang kezaliman mereka ini agar umat Islam kembali kepada ajaran al-Quran dan as-Sunnah.

4. Boikot semua barangan keluaran Israel dan Amerika laknatullah ini dan bertukar kepada barangan lain yang ada pilihan terutamanya barangan keluaran Islam.


Dan banyak lagi perkara yang dapat kita lakukan. Mudah-mudahan usaha kita ini akan menjadi saksi dihadapan Allah Rabbul Jalil nanti,InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment