14 May 2010

Teringat Memori Silam

ADUYAI..!! baru bangun dari tido daa..
keletihan TAHAP melampau sbb maen bola petang tadi.. FUH!!!
orang sume tgh tido time ni aku plak MONOLOG sorang-sorang kat sini..
hurm.. anyway aku ada cerita utk dijadikan entri aku kali ni..

petang tadi... dalam suasana hujan renyai , aku ternampak.......
JENG JENG JENG.....
GADIS... MELAYU... WOW!!!
mulenya aku nampak dia , tapi buat-buat tak pandang..
bila fikir-fikir balik...
IKOT HATI MATI , IKOT RASA BINASA..

so aku panggil lah dia.. tanye dia
" nak balik naik bas ke ".. dia ckp " ha'ah "
aku pon ajak ar dia tumpang sekali.. da alang-alang nak balik jalan yang same apa salahnye tumpangkan orang.. so dia pon naek lah..

TAPI yang penting aku nak catatkan kat sini , gaye manje dia bile ckp dgn aku tu still same macam dulu.. hahahaha..
dan yg PALING penting , dia tanye KILLER QUESTION kat aku..
" MIMPI SAPE?? "

mula-mula aku tak faham maksud dia tu..
tiba-tiba dia ckp " yang kat blog tu.. "
time tu aku trus BLUR and BLANK seketika..
tergamam aku nak menjawab.. dan hanye mampu GELAK je.. hahahaha...
mane aku tak tergamam , dia ckp dia bace yang entri aku tu..
tak tau la betul ke tak dia ckp dia bace.. ataupon orang yang bagi tau dia..

cuba korang bayangkan..
kau tulis pasal orang tu TAPI tak tulis langsung nama dia..
tiba-tiba tuan punya badan tanye SAPE yang kita maksudkan dalam penulisan kita tu..
tak ke TERNGANGA nak menjawabnye..
TAPI aku rase dia tau sape gadis yang aku maksudkan tu..
sebab aku tulis " gadis idaman ' suatu masa dulu '.. "
so biarlah dia buat ANDAIAN sendiri..

dan aku nak catatkan gak , dia sempat wish birtday kat aku
walaupon sebulan telah berlalu.. TQ VERY MUCH..
aku ckp dgn dia " alaa.. lupa la tu.. "
tapi dia ckp dia ingat..
TAH BETUL KE TAK aku tak tau.. haha..

sepanjang perjalanan tu aku tersenyap sbb
MEMORI silam BERTAUT kembali..
sehelai demi sehelai memori silam tu melalui
benak fikiran aku..

..PENGALAMAN TELAH MENDEWASAKAN ,
MEMATANGKAN FIKIRAN
PAHIT GETIR YANG PERNAH DILALUI....

-sedutan lirik hanya utk hiasan-

sedikit KERINDUAN aku pada dia TERUBAT..
mana taknya HAMPIR 2TAHUN kott tak jumpa dia bertemu muka..
selama ni tgk gambar-gambar dia jeh..
aku tgk dia pon semua SEMAKIN..
SEMAKIN LAWA , SEMAKIN... (dan lain-lain)
malas nak tulis yang lain-lain takot nnt ada
MULUT-MULUT JAHAT menyampaikan pada pihak lain..
so hanye tu je aku mampu tulis..

aku harap ALLAH beri kesempatan utk aku bertemunya lagi.. INSYAALLAH..
sampai sini sajelah cerita aku yang dapat aku catatkan utk entri kali ini ,
utk dijadikan KENANGAN aku pada masa akan datang dan
utk TATAPAN korang semua..

'dia' yg disebutkan di atas : SDNbD

-SEKIAN-

No comments:

Post a Comment