15 August 2010

Buli & Buli Balik

Haa. Tadi baru lepas balik dari surau solat tarawih. Hmm. Akhirnya jumpa dorang semua tapi sikit je Syamin, Azri Masran, Radzuan. Yang paling penting Iwan laa da hampir setahun tak jumpa akhirnya balik Malaysia tapi dari malam semalam da jumpa. Tapi malam tadi kira agak best sikit ar sebab min dan alang ada sekali. Mula-mula aku tak percaya Iwan da balik, saja wish selamat berpuasa kat dye melalui fb. Pastu dye wish balik " NAS! SELAMAT BERPUASA JUGA!! ". Berikut perbualan aku dgn dye.
o
Nas A Razak nak msg kau no kau bukan kau pkai pun kan..
Friday at 17:40 · LikeUnlike ·
o
Mohd Radzuan ak pki clcm la... no 2 ak dh pki lme dh... haha
Friday at 17:41 · LikeUnlike ·
o
Nas A Razak clcm? aku mane ade no clcm kau? lagipun dari mlysia msg sampai ke?
Friday at 17:42 · LikeUnlike ·
o
Mohd Radzuan smpi je... kau igt ak msg makpak ak cmne? ahah lg pon, ak kat msia la ni syg..
Friday at 17:43 · LikeUnlike ·
o
Nas A Razak gelabah? k klau cmtu skrg pkul bape?
Friday at 17:44 · LikeUnlike ·
o
Mohd Radzuan ‎1744... serius ak kat umah... kau tye adik kau la...
Friday at 17:44 · LikeUnlike ·
o
Mohd Radzuan btw, kau katne?
Friday at 17:45 · LikeUnlike ·
o
Nas A Razak aku pun baru sampai rumah ni.. baru bangun.. k klau betul kau kat rumah kau call aku skrg..

Tetibe fon rumah berbunyi, adik aku angkat. Dye bg tau ade orang nak cakap. So aku g ar, tak expect langsung Iwan call. Aku angkat je dengar suara dye. Bapak terkejut aku! Betul-betul dye da balik. So aku cakap ar " malam ni jumpa wan. tak saba aku ".

Jadi malam semalam g surau lepas 8 rakaat baru jumpa dye. Gila laen, rambut je ar tapi tinggi macam dulu sama je. Haha. Malam semalam lepak aku, iwan, fariz, azirul. Malam tadi aku, iwan, min, alang. Tapi tadi lagi best ar. Biasa ar kalau otak kita semua bergabung memang haru biru.

TAPI

Ada kejutan gak. Benda ni terjadi dari malam semalam. Lepas 12 rakaat solat tarawih imam bertukar. Aku tengok imam yang kedua baru tukar ni macam aku kenal. Aku ingat balik dye sama sekolah rendah dengan aku masa darjah 3. Tapi aku memang tak caya. Sebab apa? Sebab masa sekolah dulu aku antara orang yang buli dye. Jadi lepas tarawih tu aku turun terus g kat iwan, fariz, azirul yang sedang bersembang tu. Aku masuk aku terus tanya, " wey, korang kenal rafiq tak? ". Dorang cakap tak kenal. So aku explain kan balik aku cerita balik peristiwa-peristiwa masa sekolah rendah dulu.

Dorang cakap dorang sume memang lupa masa sekolah rendah. So aku terus cakap kat dorang, " k. korg tak ingat tak pe laa. masalahnya aku kenal dye sape. dulu mase darjah 3 aku, syamin, alang yang selalu buli dye... kalau korg tanya syamin dgn alang konfem dorg ingt. aku jamin. ". So aku cerita laa balik ape yang kteorang buat kat dye sume. " tapi yang aku malu gila sebab orang yang aku buli dulu sekarang dah jadi imam bawak jemaah solat tarawih. aku plak tu jd makmum dye. bapak malu aku ", kata aku pada dorg. Tergelak dorang. Tapi serius malu gila dohh. Bayangkan orang yang kita buli dah jadi imam pada orang ramai. Aduyai.....
Tapi aku tak puas hati sebab macam tak percaya, pastu aku cakap kat dorg, " klau korg tak percaya cakap aku esok syamin dgn alang maybe ade so korg tanye. aku jamin dorg ingat ".

Tengok-tengok malam tadi iwan sorang je ade, fariz dgn azirul takde. Kebetulan syamin dengan alang plak ade. Jadi lepas aku habes solat tarawih terus g kat dorang. Aku terus teringat kes malam semalam, so aku terus tanya syamin dgn alang, " korang ingat budak yang kita buli masa darjah 3? ". Pastu dorang cakap " ha. ingat-ingat. asal? ". Aku cakap balik, " semalam dye jadi imam tarawih doh kat sini ". Dorang sume tak caya. Aku cakap nanti lepas habis kita tengok dye dok mane. Tengok-tengok lepas habis terawih dye dok makan dgn pakcik-pakcik. Macam V.I.P laa sebab sini imam-imam luar memang diberi layanan V.I.P.

So sepanjang tu kita semua cerita kisah-kisah lama masa darjah 3 dulu. Dorang pon masih ingat lagi. Tapi memang tergelak je laa kteorang malam tadi cerita pasal benda-benda lepas. Aduyai. Sehinggakan ada satu hari tu dye lari sebab kteorang kejar dye sampai dye terpijak paku karat. Haa. Tang situ memang tergelak besar laa kteorang tadi. Hahaha. Lawak giler. Kejam giler kteorang. Pastu dorang ajak jumpa dye. Aku terus cakap, " pegh! tak payah ar. Malu dohh!! ". Haha. Pastu nampak dye dah nak habis sembang dengan pakcik-pakcik aku terus ajak dorang balik. Taknak aku jumpa dye. Malu siot.

Teringat aku cerita BULI dan BULI BALIK. haha.

Sebelum berpisah tu aku cakap kat dorang, " InsyaAllah kita jumpa lagi sebelum raya ". Hmm. Teringat aku kat dia. Ingat dapat jumpa balik ni. Tengok-tengok dia kat rumah nenek. Takpe laa takde rezeki. Mungkin masa raya kott dapat jumpa klau ade rezki. Tapi dia kurang sihat laa. Adoi.. Tapi tengahari sampai petang tadi syok msg dgn dia. Haha. Malam tadi tak msg dia sebab taknak kacau dia lah. Mungkin dia letih, pagi tadi kemas rumah. Pastu nak demam plak. Aduyai. Kesian dia. Petang tadi plak dia keluar dgn mama. So malas nak kacau dia. Harap dia sihat selalu. Esok plak aku dah nak gerak balik. Adoiii..............

......aku rinduuuuu... sayang kamuuuu....

No comments:

Post a Comment