20 February 2011

Terima Kasih Semua

Alhamdulillah, syukur padaMu Ya Allah Family Day jabatan kami berjalan dengan jayanya semalam, 19 Feb 2011. Bertapa cuwaknya kami yang handle setiap bahagian-bahagian. Fuhh. Lagi-lagi aku yang handle bahagian makanan. Pergh! Mulanya nak tulis benda ni semalam gak, tapi benda pon tak selesai lagi. Jadi kena follow-up lagi, sehingga sekarang ini pun tak selesai lagi. Semalam lepas Maghrib terus tidur, sampailah tuuutttt baru tersedar. Hahaha.

Pertama sekali, nak ucapkan jutaan terima kasih kepada kakitangan yang berkhidmat di bawah bahagian makanan. Terima kasih sangat-sangat sebab tolong aku handle benda ini, kalau korg takde confirm hancur semua kalau aku sorang je yang buat. Faizah, Niza, Jeanne, Chek Timah, Sue, Diha, Aisyah, Rasyidah, Rafiq, Faiz – Terima kasih sangat-sangat, aku menghargai kerjasama korang semua. Moga Allah dapat membalas jasa baik korang semua. Aku sebagai kepala tak dapat nak buat semuanya, jadi merekalah yang banyak membantu.

Tidak berjaya sesebuah syarikat jika tanpa orang bawahnya. Ketua hanya mampu mengarahkannya, tapi jika orang bawahnya tak buat gak kerja memang takkan berjaya punya kan.



Dalam hal ni, niza banyak tolong aku. Banyak bagi idea, banyak bagi jalan penyelesaian. Aku yang asalnya cuma ada 4 orang bawah aku, itu pun 50-50. Tapi Jumaat petang dan malam tu gak aku dapatkan lagi orang-orang yang dapat sama-sama memerah keringat untuk tolong aku. Jeanne yang asalnya memang taknak turun untuk event ini tapi akhirnya dye turun gak sebab niza mintak dye datang tolong aku. Jadi dye sanggup turun gak. Terima kasih sangat-sangat pada semua. Dorang sanggup tunggu aku lebih kurang dari pukul 6.30 pagi. Masa tu aku tengah tidur lagi, tapi nasib baik aku tersedar masa dorg msg. Niza dan Jeanne tolong buat air. Kalau dorang takde tak tahu lahh sapa yang nak buat air. Dorang yang tolong angkat-angkat meja, nasi-nasi, kuih-kuih, air-air kotak.

Masa event semalam berlangsung aku mana tengok sangat hal-hal makanan sebab aku banyak lebih membantu bahagian sukan, kakitangan bahagian sukan entah lari ke mana sehinggakan yang kepala buat kerja. Takpelah. Tak kisah pun. Orang taknak tolong kita, kita buat sendiri. Tapi tak sedap ar mata memandang.







Yang paling best sekali acara part 3, isi air dalam botol. Dengar macam lekeh, tapi sapa yang main je rasa lekeh tak lekeh laa game ni. Mula-mula sedut air dalam baldi menggunakan straw dan berlari ke arah botol tanpa memegang straw tersebut. Itu boleh tahan lagi. Yang gempaknya! Kami ini buat air tu air masin. Kami campurkan garam sebanyak-banyaknya. Dorang yang main game ni aku nampak semua muka tak tahan giler. Hahaha. Yang best kita buat kawan-kawan kita sendiri, so takde hal lah kan. Sape yang masuk game ini memang sporting giler. Caya lah sama lu orang. Sempoi.. Sampaikan MC pun join sekali. Haha.



Pastu acara tali hayat. Sekali lagi geng-geng part 3 sempoi giler. Ramai-ramai pakat baring atas padang tu sebab nak buat panjang sekali. Tapi tak dikira sebab arahannya menggunakan barangan yang ada. Gempaknye, geng part 4 bergabung ramai-ramai pegang tangan sampai berpusing barisan sambungan dorg. Tapi tu pun tak dikira sebab tak mangikut arahan.




Apa yang kami sasarkan untuk family day kali ini berjaya mencapai objektifnya. Kami nak semua pelajar akan terlibat jadi peserta. Jadi sebab itulah kami buat game inter class mengikut part, dan game interpart. Jadi secara keseluruhannya objektif kami memang tercapai. Sebab untuk game interpart tu nak taknak dorg mesti kena masuk sebab nak memenangkan part masing-masing.

Haih. Aku tahan je nafsu aku ni semalam. Kalau tak… nak je join setiap game yang mewakili kelas dan part aku. Sabar je lah. Memang meriah sangat semalam, tapi aku banyak takde kat padang sebab berlari tengok persiapan makanan utk pelajar dan lect. Paling kritikal masa game semua dah selesai tapi makanan untuk semua tak sampai lagi. Time memang aku dah putus semangat. Cakap kat caterer tu hantar sebelum pukul 11, tapi sampai pukul 12 tak sampai semuanya lagi. Aduhh. Aku yang kena rush kat tempat dorg bungkus-bungkus makanan ni. Macam ni laa Melayu, janji selalu tak tepati. Tapi nasib baik MC pandai melambat-lambatkan masa.

Bila sampai semuanya, baru event tu dihabiskan dengan segera. Aku yang pening kepala. Dah selesai semua tu lega giler aku. Tengok dorg dapat makan. Tapi aku time tu tak habis kerja lagi. Kena kemas balik. Susun barang-barang. Sampaikan nasi untuk aku pun aku tak ambek, sebab bagi aku biar dorg yang dapat dulu asalkan dorang puas hati.

Apa pun TERIMA KASIH kepada semua - yang datang, yang join game, yang support kelas dan part masing-masing, yang tolong jaga keselamatan, yang tolong jaga peralatan, yang jadi juri, yang jaga makanan. Senang cerita semua orang yang ada kena mengena dengan event semalam secara langsung dan tak langsung. Thanks to all especially orang yang bersama-sama aku memerah keringat di bahagian makanan. Terima kasih sangat. Jasa korang amat aku hargai dan aku sanjungi. Mohon maaf andai aku ada salah dan silap dengan korang sepanjang mengendalikan event tersebut. Ye laa, kita mesti nak buat yang terbaik untuk orang kan. Yang penting korang dah jalankan kerja korang dengan sebaik mungkin.

Lagi sekali TERIMA KASIH sangat. Harap Allah akan balas jasa korang yang setimpal atau lebih lagi untuk korang di dunia dan di akhirat. TERIMA KASIH SEMUA.

No comments:

Post a Comment