02 July 2010

Selamat Tinggal Semua, InsyaAllah Bertemu Lagi

3 Julai ni da gerak g Perak untuk sambung belajar balik. Hati sape tak berat nak tinggalkan rumah , keluarga , dan para sahabat yang disayangi. Adoii. Tapi hidup tetap kena teruskan. Disebalik tu aku puas hati sebab semua perkara yang mama suruh buat dapat dilaksanakan seperti cuci bilik air, bersihkan belakang rumah, vacuum bilik. Yang senang-senang takyah cerita ar memang kena buat selalu macam cuci pakaian, lipat pakaian. Aduyai. Ini sebenarnya semua kerja perempuan tapi apa boleh buat. Ada adik perempuan pon tak boleh harap. Kalau ikut hati memang taknak je buat tapi disebabkan kesian tengok mama, semua benda kena buat tu yang tak sanggup tu. Kalau nak dibandingkan sahabat-sahabat perempuan aku dengan adik aku memang jauh beza. Bila tanya dorang mesti cakap tengah kemas rumah la, jaga adik la, memasak la. Tension gak aku dapat adik macam ni perangai. Bila aku takde nati mesti mama sorang je yang buat semua. Adehh..

Masa aku kat sana sebelum ni mama ada sekali call cakap dia je buat semua. Mama cakap aku takde agak susah sikit, nak beli barang-barang pon susah. Sampai menangis dia mengadu kat aku. Aku memang tak boleh buat apa bila kat sana, aku hanya mampu berdoa padaMu ya Allah. Kuatkanlah tubuh badan ibuku hindarkanlah ibuku dari sebarang penyakit dan kuatkanlah semangat beliau. Aku pon berharap adik aku dapat berubah sikap. Tapi bolehkah dia berubah?

Kepada kawan-kawan dan sahabat-sahabat disayangi yang kita dapat meluangkan masa bersama sepanjang cuti ni, aku harap hubungan kita tetap teguh walau apa berlaku. Kalau tak puas hati cakap depan, jangan cakap belakang. Cakap belakang sampai bila takkan selesai kan?


TIRA
sebenarnya yang kita lawan netball dan celebrate birtday ecah tu hajat kau kan? 1 tahun yang lalu. Tu pon kalau kau ingat. Msg kau pasal benda ni aku simpan lagi. Sebab tu lah aku sedaya upaya arrange semua benda ni untuk melangsaikan hajat kau. Yang netball tu dari lepas SPM lagi, yang birtday ecah tu lepas dia baru balik PLKN. Tapi alang-alang tu aku selitkan untuk celebrate birtday ayie sekali. Yang kau bagi duit minyak tu terima kasih banyak-banyak. Takyah bagi pon takpe sebab aku kat rumah pon banyak masa asek main game, tidur, makan. haha. Daripada buat benda tu je lebih baik tolong kau, dapat pahala. Lagi satu aku nak ingatkan kau. Papehal msg/call ke kat no.baru aku. Takot no.lama tu aku tak bawak memang payah.

LEA
cuti ni banyak kali gak kita jumpa. First sekali masa lea balik tuisyen. Ingatkan? haha. Tapi satu nas nak cakap tentang lea. You're so professionalism. Sebab masa lawan netball tu nabila cakap sesuatu tapi lea buat tak dengar kan. Nas pon da anggap lea macam adik nas sendiri tapi terlebih sikit laa tak tau nak istilahkan apa. haha. Kalau nak bercinta tu belakang cerita ar. Kalau ada jodoh, ada laa kan. Aku yakin dengan janji Allah. Yang dah lepas biarkan lah lepas, tapi jangan sesekali lupa sebab sejarah mengajar kita menjadi lebih dewasa. Bagi nas, pemikiran lea sangat matang.

SYAMIN
cuti ni kita tak banyak dapat jalan-jalan. Kalau tak memang dikatakan setiap hari ada je programnya. Selalunya bila ade masa memang KL lah tempat kita semua merayau. Sogo memang tak lari dengan kita semua, kalau ke Sogo memang pusat karaoke jadi tempat persinggahan. Tapi sedap kalau kita gerak ramai-ramai macam masa tu.  Ayie Iwan Alang P.E Betik Adek. Kalau kita semua ni bersama memang hancur. Semua kepala masuk air. haha. Boling pon tak dapat main. aduyai. Banyak kott.

EKA
Terima kasih banyak sebab walaupon sibuk tetap dapat luangkan masa keluar bersama.   

AYIE
Kau paling banyak masa keluar dengan aku. Bila aku nak g memana mesti aku ajak kau. haha. Tu pon klau aku keseorangan. Semoga SELAMAT MELAYARI BAHTERA RUMAHTANGGA. haha. Gurau sudaa.

SYAMIN, AYIE, FARIZ, ADEK, dan MEMBER LELAKI YANG SEANGKATAN : nanti ada masa kita akan bertemu lagi. Susah dan senang kita perlu bersama. Berat sama dipikul ringan sama dijinjing. Otak kita tetap kuning. haha.

TIRA, EKA, ECHAH : aku dah anggap korang macam sebahagian daripada family aku. Tula kalau apa-apa hal aku mesti contact korang. So kalau ada apa-apa bagi tau. Korang pon tau kan aku jenis open je. Tira n echah lagi dari form1 sampai form5 sama je kelas dgn korg, eka form3 je tapi kami rapat sehingga sekarang.

LEA, PQA : aku pon anggap korang macam adik-adik aku. Kalau ada sebarang masalah cerita sudaa. Tambah-tambah lagi lea yang da pernah berkongsi hidup. HAHAHA! tapi gaya lea bila cakap dengan aku memang sama dari dulu.

TO ALL MY FRIEND terutamanya nama-nama yang tersenarai di atas, aku tetap MENYAYANGI dan MERINDUI anda semua. Aku memang bukan jenis memilih kawan, tapi dari kawan tu la aku memilih menjadi sahabat. Setakat ini korg berlima lah sahabat perempuan yang aku miliki. Sahabat adalah tempat kita berkongsi tika senang dan susah, lapang dan sempit. Aku akan tetap mendoakan korang sahabat-sahabatku yang disayangi. Setakat ini, baru sorg aku memang buang dye sebagai sahabat aku. Mana tak nye kau dah melanggar dan mencabar falsafah dan prinsip hidup aku. Sorry la, aku kalau dah ludah takkan aku jilat kembali. Ayie mungkin tau sape aku maksudkan, pqa pon same kot tp maybe dye lupa. Haha. Kau baru kenal aku, dah buat langsi. Memang silap orang ar bhai.


Okay laa, maybe sampai disini je dapat aku coretkan. Mungkin selepas ni jarang-jarang aku dapat update blog. INGAT! aku tetap MENYAYANGI dan MERINDUI kalian semua. Akanku ingat kalian semua dalam doaku. Selamat jalan kepada semua. Apa-apa hal call/msg aku. Lagi sekali nak ambik kesempatan ini nak wish kat lea. Lea, gudluck for ur SPM. Buat yang terbaik lea. Nas tetap iringi lea dengan doa. Selamat maju jaya juga kepada semua sahabat-sahabatku. Selamat tinggal semua, InsyaAllah bertemu lagi.
Sekian, Assalamualaikum. mmuahh! :)

Aku tinggalkan seloka khas untuk para sahabatku yang disayangi..


Jika ada rindu,
Tempatkannya di dalam hatimu,
Gubahkan menjadi sejambak bunga,
Buat mengharungi hari-hari mendatang.

Sahabatku,
Bila saat kitakan bertemu,
Bercerita sambil bergurau senda, 
Memasang angan-angan,
Bersama doa kita pohonkan,
Bertapa indahnya impian kehidupan,
Ingatlah selalu pesananku,
Hidup ini penuh berliku,
Tabahkan hati bersama keyakinan,
Hiasilah peribadi bersama kesabaran,
Setiap usaha pasti membuahkan kejayaan.

Sahabatku,
Semoga dikukuhkan kemesraan kita,
Walau di mana kita berada,
Kau akan sentiasa segar dalam ingatan,
Buat selama-lamanya.


Ikhlas.,
NasrulFaizzAbdulRazak

No comments:

Post a Comment