08 May 2011

Eksplorasi Alam BN3C 2011 : Gua Tempurung

Benda dah lebih sebulan, tapi baru aku nak updatekan kisah ini. Tak kisah laa, asalkan semuanya akan tersimpan dalam ruangan ini kan. Kebetulan tak boleh tidur ni, lebih baik berceloteh sikit kann.

3 April 2011 yang lalu, kelas aku pergi ke Gua Tempurung. Lebih kurang 7 kereta kami semua bergerak.  
Kurang lebih pukul 8.50 pagi kami bertolak. Sebelum memulakan perjalanan sebetulnya kami berkumpul berdoa bersama-sama memohon Allah memberi keselamatan perjalanan pergi-balik kami.

Sampai lebih kurang pukul 10.00 pagi kott.. Sampai  je semua tukar pakaian yang sesuai untuk masuk dalam gua tuh..
Penerokaan gua terus bermula....



Dah 1 jam setengah dalam tu, kami puntemui jalan keluar. Hahaha. Syok giler.
Tapi ada satu kejadian yang berlaku antara segelintir pihak. Namun benda tidaklah seteruk mana dan habis di situ sahaja.

Selesai semua keluar, kami pun rehat kejap. Makan-makan minum-minum buat apa yang patut sebelum meneruskan perjalanan.
Selepas itu, kami pun pergi bergerak mandi kat mana tahh aku tak tahu nama tempat itu. Mahu dipendekkan cerita, masa kat tempat mandi tu lahh aku lemas. Kalau tak aku dah arwah dah ni.. haha. Alhamdulillah, nyawa masih dikandung badan.


Secara keseluruhannya, aku memang puas masa g keluar bersama-sama mereka ini semua. Ini pengalaman pertama dalam hidup aku masuk gua walaupun dah 20 tahun berada di dunia ini, ahahaha. Aku memang minat aktiviti macam ini cuma aku tidak berkesempatan untuk join benda-benda macam ni, nasib baik ini pun satu kelas yang g.

Kalau berkesempatan lagi, aku nak sahaja pergi tempat-tempat yang macam ni, masuk gua, panjat gunung, berkayak, macam-macam lagi lahh aktiviti seumpama macam tu aku nak merasa. Biasa laa diri yang memang suka bersukan dan berpeluh, semua benda mahu mencuba. hahaha. Lagi sedap kalau dapat ramai rakan-rakan yang suka aktiviti macam ni. Memang seronok laa, tapi yang penting mesti ade $ DUIT $ laa kawan kann. hahahaa.

Kalau nak diikutkan aku bercerita pasal benda ni konfem panjang lebar berjelar-jelar aku boleh ceritakan mengikut kronologi. Tapi takut orang bosan membaca aku ringkas seringkasnya. Gambar-gambar yang dipaparkan turut melalui proses saringan ujian imbasan yang ketat. hahahaha. Tak nak ada lagi pihak yang mengata aku lagi. Harap gambar yang tersiar ini tiada apa kontrovesi kann.

Sekian, 

.......BN3C DALAM KENANGAN & INGATAN.......

P/S: Jam pun menunjukkan hampir pukul 4 A.M. aku nak tidur, esok ada banyak lagi aktiviti aku kena buat. Takut letih laa pulak. Letih pergi Perhimpunan Hari Pekerja 2011 tak hilang lagi......

No comments:

Post a Comment