06 May 2011

Road To London...

Mungkin agak terlambat kott apa yang aku nak catatkan ni. Dah sehari lebih berlalu. Tapi takpe, tak kisah sebab benda tu tetap menjadi kebanggaanku. hahaha. Apa haa? Apa lagi kawan... Manchester United laa. Layak ke final Liga Juara Eropah atau lebih dikenali sebagai Uefa Champions League (UCL). Aggregate 6-1 bhai dengan Schalke 04. Tapi masa game manu aku tak tengok laa. Sebab dah mula tak sihat daa. Apepun kami penyokong setia manu berbangga dengan manu sebab layak ke final. Tapi yang pedihnya bertemu Barcelona.
Serius aku cakap, bagi pendapat aku... manu tak dapat mengimbangi perlawanan apabila menentang barca nanti, sebab melalui perbandingan yang aku buat corak permainan barca memang simple giler dan menyebabkan pihak lawan tak dapat nak pegang bola. Ketika itulah moral players pihak lawan akan down. Ye laa. Mesti bengang giler kalau dorang main menganjing je.

Tak lain tak bukan dua pertembungan ini akan tertumpu kepada ayam tambatan masing-masing iaitu Rooney dan Messi. Tapi perlu ingat !!! Barca dari barisan penjaga gol ke barisan penyerang sehinggalah ke barisan pemain-pemain simpanan semuanya yang terbaik. Pendek cerita serba lengkap pasukan barca ni. Fuhh. Kalau nak dibandingkan dengan barisan manu? Sendiri laa bandingkan....

Ini turut menemukan dua pengurus pasukan masing-masing yang sangat berpengalaman. Kedua-dua pengurus ini terkenal dengan sifat cool ketika ditepi padang. Tapi sekali dorang bagi arahan. Hmmmm. Aku harap mereka dapat menurunkan kesebelasan pemain terbaik pasukan masing-masing, baru laa sedap tengok.
Final ini akan berlangsung pada 28 May 2011. Untuk maklumat masa hari itu aku 50-50 samada boleh tengok ke tak. Sebabnya aku mesti dah gerak balik Perak dahh. Arghh. Memang frust ar kalau tak dapat tengok, sebab dah follow dari semi-final, final tak dapat tengok pulak. Harap-harap dapat arr tengok. Final ini akan berlangsung di Stadium Wembley, London. Untuk gambaran keadaan stadium itu, akan disertakan gambar di bawah.
Dan bola yang akan digunakan pada final nanti ialah....

Dengan itu, mari kita imbas gambar-gambar semasa separuh akhir pada kedua-dua pasukan ini dengan didahulukan dengan pasukan barca.....



seterusnya pasukan sokongan aku.......





Dan akhir sekali, ini adalah ulangan final pada tahun 1999 [kalau tak silap], dengan itu aku turut sertakan gambar ketika final itu.....

Ini betul-betul akhir. hahaha. [dari tadi cakap akhir... akhir... tapi tak habis-habis pun]. Jadi ini betul-betul akhir. Aku turutkan sedikit accessories pasukan barca. Sekadar suka-suka je. Tak bermakna aku support dorg final nanti. hahaha. Tapi serius, bagi aku manu nak menang memang susah. Anyway, aku tetap support manu. Akhir kata, GLORY.... GLORY.... MANUTD!!!!




No comments:

Post a Comment