17 October 2010

Gambar-gambar Proses Melakukan Kerja Kayu

Inilah antara gambar-gambar yang kumpulan aku buat untuk projek kayu. Dalam masa yang singkat kami dapat menyiapkannya seperti mana yang aku cerita dalam entri sebelum-sebelum ini.

Susunan gambar ini mengikut proses dari pengukuran sebelum pemotongan sehinggalah projek kayu itu siap.

Ini semasa kerja-kerja pengukuran
Aku menandakan ukuran pada kayu yang hendak dipotong

Kerja penebukan pada kayu

Kerja pemotongan kayu menggunakan mesin tersebut
Mesin kertas pasir utk melicinkan permukaan kayu



Niza dan Jehan sibuk melakukan kerja masing-masing


Jehan, Niza, Fatimah sedang mengambil perkakas mengikut kesesuaian
Alep menerangkan kepada aku dan Timah
Jehan mengukur

Alep memotong kayu membentuk puting





















Semasa ni 80% lagi nak siap

95% lagi nak siap
Kerja pemakuan terakhir


DAN AKHIRNYA.....





P/S: banyak lagi gambar sepanjang minggu lepas yang banyak aku n geng buat termasuklah presentation terakhir. Aku akan masukkan dalam entri laen.

No comments:

Post a Comment