17 November 2010

AidilAdha 1431H / 2010

Alhamdulillah, akhirnya kerja penyembelihan lembu korban sebanyak 13 ekor kat Surau Al-Muhajirin ini selesai. Fuh!! Letih tak letih laa derr. Baru bangun dari tidur ni. Tadi dalam pukul 12 lebih sampai rumah.

Pastu mandi, upload gambar. Tengah upload tertidur..... sampailah dorg kejut solat Zohor. Hmm. Hajat nak sambung tidur balik ni, tapi tak boleh nak tidur. aduyai.. So tu yang nak update ni drpd tak bwat pape kan.

aku & abah tengah nak pasang jerat lembu. hahaha.
yang aku ni pasang-pasang jerat tapi asyek tak masuk je kaki lembu tuh.

akhirnya dapat gak tumbang kan lembu...

Ni lembu ke-4 aku tumbangkan...

Lembu ke-4 aku tumbangkan ni lah lembu terakhir disembelih...

Lembu no.5 tengah dilapah...

Tengok berapa ramai orang nak jaga lembu ni utk tak bangun masa kena sembelih nnt...

Inilah hasilnya aku dok jaga kat kepala lembu tu... darah memancut kat baju aku..
da laa baju putih... aduyai...

Lembu da mati boleh laa nak posing camtu.. hehehe..
Kalau nak bergambar dgn lembu yang tgh hidup memang tak ar!


Dalam 13 ekor lembu korban tahun ni, aku dapat tumbangkan 4 ekor lembu. Tapi dapat korbankan 5 ekor lembu. Korbankan tu maksudnya sama-sama pegang lembu tu utk disembelih laa.

Bila ingat balik rasa macam sikit je. Tapi sekarang ni aku rasa macam nak mam***. Penat dohh. Muscle aku sakit-sakit. Risau aku nanti demam sebab bentan urat. Ape pun aku puas hati ar. Gila ar nak settlekan semua lembu-lembu tu. Apa guna ada komuniti kan? Tu guna nye gotong-royong.

No comments:

Post a Comment