28 November 2010

Kisah Di Sebalik Kisah







Waaa.. Apa kena itu Berbatov? Apa ubat dye makan? Aduyai... TERBAEK maa..

Aduh! Ape kene mamat ni? tibe tibe perform dalam game tadi. Aku dari dulu tak suke dye ni.. Ibarat sampah dalam skuad ManUtd. Kejar bola malas. Passing hampeh. Shoot tah kemane. TAPI dalam game tadi tibe tibe aku TERsuke plak dye. haha.

Dye ni klau tgh top perform melebih lebih nak gol, tapi bile tgh down.. kejar bola pon malas. Apepon sekarang ni ManUtd di tangga teratas sekali liga utk 'beberapa' jam jee. Sebab Chelsea belum maen lagi. 5 gol bhai. Macam tak masuk akal. Tapi tu laa hakikat. hehe. Apa boleh buat, luck dye.

Tapi semua gol dye bukan senang senang punye. Dalam kedudukan yang agak sukar jugak laa. Pergh. Syok giler tgk corak dorg. Gandingan Trio terhebat, Berba-Rooney-Nani.

Sedih gak Rooney tak dapat gol. Ye laa. Nak dye dapat semangat dye balik. Tapi macam mane nak dapat gol. Dye pon main sampai ke barisan pertahanan. haha. Mangkok punye striker. Dari sudut laen dye striker yang berperikemanusiaan ar sebab tolong defence. haha. Tapi tetap tak logik sebab sampai ke bawah. Secara keseluruhan, Rooney aku nampak dye maen seolah olah dye ni macam midfield. Dye laa jadi perancang sume.

Apepon, Glory Glory ManUtd!!! haha. Nak ulas panjang panjang buat ape. Bajet macam pengulas laa. Ke bajet macam editor surat khabar. Hmm. Jangan berangan laa weyy. hahahahaha.

Tapi mase tgk game tadi, ayie tak abes abes cakap "nnt kita maen camni". Aku cakap balik "pungkok arr. Kita maen macam haram jadah". hahaha. Bajet 12 Dec ni kita dapat maen macam ManU? Memang tak arr!!! Mase tu pun futsal kene titik... Ni kan nak maen padang besar.

Hmm, sekarang ni kiranya genap lagi 2 minggu je tournament tu. Aduh!! Kami semua langsung tak prepare ape lagi. Senang cerita senarai pemain pun tak confem lagi. Adeh. Macam mana nih.

Aku rasa kalau disenaraikan memang banyak benda lagi yang kami tak lengkap. Biarlah aku senaraikan, boleh gak aku usha bila setiap kali bukak blog nih. Atleast ade mase gak ar nak settle kan dalam tempoh 2 minggu ni.

Hmm,

1) Senarai lengkap semua pemain
2) Sape keeper (masalah yang mungkin takde kesudahan)
3) Kasut bola (kebanyakan takde)
4) Fitness
5) Position
6) Jersi

Adoii. Kalau nak senaraikan lagi ade je. Tapi cukup lah enam ni utk mengingatkan aku.

Yang pertama sekali tuh. Hmm. Tu memang sampai sekarang semua pemain tak lengkap lagi. Ye laa. Penganjur nak satu team 13 orang. Kami memang ade je orang, cuma kebanyakannya 50-50. Aduhh. Tu yang susah tu. Tapi buat mase ni yang konfem dalam 9 org ade arr. So klau takde org gak mase 12 Dec nanti, sembilan-sembilan ni laa kena maen setiap perlawanan tanpa boleh tukar. Adehh. Ponat yop! Kalau futsal takpe, ni padang biasa... besar. Fuh! Harap harap ade laa orang nanti.

Untuk yang no. 2 tu. Aaarrghh!!! Punca segala-galanya. Team kami pemain ade je, tapi sampai tang keeper? haa. takde... aduhh. Macam mana ni ha? Aku nak jadi sukarela boleh. Tapi bila aku cakap setiap game tukar keeper dorang taknak. Dorg cakap nnt tak konsisten. Memang laa, aku tahu. Abis tu korg nak aku keeper arr sepanjang game tu nanti? huh! Memang lebih baek aku dok rumah tolong tambahkan koleksi taik mata laa kan. hahaha. Rasional laa sikit weyy. Da laa aku tak pernah ade pengalaman jadi keeper, tapi bila aku nak jadi keeper utk sementara nak suruh aku jadi keeper permanent plak. Memang tak laa derr. Waa pun nak jadi macam BERBATOV gak. wakakaka.

Tapi aku bangga dengan berbatov sebab dye pakai jersi no.9 je.. hahaha.. ayie berbulu je tadi aku cakap "tengok nombor jersi laa sape yang score tu". Sume player yang pakai jersi no.9 aku minat. Bukan calang calang player. haha. Ye laa. Jersi no.9 tu ada kisah di sebalik kisah. Mungkin ayie pon daa tau, tapi maybe dye daa lupe kott. hahaha. PERSAMAAN!!! Titik pertemuan!!! hehehe.

Hmm, masalah ketiga sampai keenam tu aku rase kami semua boleh settlekan sendiri kott. Dalam mase terdekat ni InsyaAllah.

Da laa. Nak tidur laa. Da pukul 4.32 A.M ni. Takut pagi nanti tak leyh bangun pulakk. Heh.

No comments:

Post a Comment