18 November 2010

Calon-calon SPM, Selamat Berjaya

Kalau tak salah aku, calon-calon SPM akan mula paper 23 Nov 2010 ni. Maknanya tak sampai seminggu dah, tinggal berapa hari je lagi kan. Mungkin mereka semua telah bersedia 100%, cuma tunggu masa je mereka nak lepaskan semua ilmu mereka itu di atas kertas jawapan kan. Pasti mereka telah melakukan persediaan sepenuhnya untuk menghadapi peperiksaan yang menentukan masa depan mereka.

Jadi aku nak ambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Menghadapi Peperiksaan SPM ini. Takut tak sempat pulak nak masukkan dalam blog. Lagi pun ada entri yang sesuai dengan situasi mereka ini. Aku juga InsyaAllah akan sentiasa mendoakan kepada mereka semua terutama sekali orang-orang yang rapat dengan aku.

Adik aku pun tergolong dalam calon-calon SPM tahun ini. Jadi aku harap dye dapat melakukan yang terbaik. Kepada orang-orang yang rapat dengan aku pun, aku mengharapkan mereka dapat buat yang terbaik. Kalau nak sebut sorang-sorang punya nama memang tak ar! Harap mereka semua menjaga kesihatan mereka. Jaga makan minum. Pertingkatkan amal dan perhebatkan doa pada Allah.

Apabila masuk hall atau bilik peperiksaan nanti, harap mereka semua tenang. Fikiran mereka cool. Tidak resah gelisah. Harap semua ilmu yang mereka pelajari dapat dikeluarkan semasa ia diperlukan untuk menjawab soalan-soalan SPM. Jangan lupa tawakal selepas paper setiap subjek dihantar. Tetapi sebelum melangkah pergi ke sekolah, harap mereka memohon maaf kepada ibubapa mereka, mohon keredhaan, minta halalkan makan minum, dan akhir sekali mohon mereka mendoakan kalian semua. Anda semua juga harap dapat melakukan solat hajat. Minta lah semua apa yang dimahukan.

Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibubapa. Selamat maju jaya kepada anda semua.
Lakukan yang terbaek. GudLuck!!!

No comments:

Post a Comment