16 November 2010

Salam EidulAdha 1431 H

Ish. Da lama sampai rumah kott tapi tak update pun entri lagi. Hmm. Takde masa larh. Sibuk! Ni pun aku carik gak ruang masa untuk update atas sebab tertentu.

Hm. Sampai rumah hari ahad petang. Penat dohh. Dalam perjalanan balik tu aku asek tidur je. Ye laa. Masa last paper tu aku mana tidur pun. hah. Benda da lepas, biar je lah. Lupakan seketika. haha.

Esok 17hb, Hari Raya AidilAdha. Lebih dikenali raya korban arr. Hmm. Aku sebelum balik tu aku cakap dengan member-member aku yang aku balik ni memang takde masa nak rehat. Semalam je tengahari aku da mula tolong ready utk hari raya korban.

Tengahari semalam lori hantar lembu ni terbenam pulak kat tanah. Puas kteorg tolak, tarik lori tu. Hapak pun tak gerak. Bayangkan laa masa tu ada 3 lembu atas tu. Pastu buat keputusan pindahkan 3 ekor lembu tu ke lori laen. Pastu baru boleh tolak lori tu. Fuhh! Kuyup terus baju aku.

Pastu persiapkan khemah-khemah tu utk benda-benda nih. Pagi ni aqiqah dilakukan. 2 ekor lembu dan 1 ekor kambing.

Esok korban 14 ekor. Tak dapat aku bayangkan. Cukup ke tak tenaga kerja. Keringat golongan muda lingkungan 18-25 tahun memang ditagih. Aku harap member-member aku dapat turun ramai-ramai sama-sama tolong korban surau kita. Jangan tolong dengan mengharapkan sesuatu.

Okayy laa. Aku dah takde masa lagi ni. Nak kemas pulak rumah utk malam ni orang datang takbir rumah ke rumah. Pastu dalam pukul 10 pagi ni aqiqah pulak. Aku pun kena terlibat. Aduyai..

Di kesempatan ini aku nak mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya AidilAdha untuk tahun 1431H ni kepada semua terutamanya para sahabatku. Ada kesempatan datanglah rumah naa.

No comments:

Post a Comment