18 December 2009

Qunut Nazilah

Maksudnya :

" Ya Allah sesungguhnya kami memohon pertolongan dariMu dan kami beriman denganMu , dan kami bertawakkal kepadaMu , dan kami memujaMu dengan kebaikan dan kami tidak mengkufuriMU .

Ya Allah hanya engkau yang kami sembah dan kepadaMu kami menunaikan solat dan bersujud , kepadaMu kami berusaha , kami mengharapkan rahmatMu dan kami takutkan azabMu , sesungguhnya azabMu yang pedih akan dikenakan kepada orang-orang yang kafir.

Ya Allah azablah orang-orag kafir ahli kitab yang menghalang-halangi dari jalanMU.

Wahai Tuhan kami , sesungguhnya kami menjadikanMu sebagai pendinding(kepada musuh-musuh) kami , dan kami berlindung denganMu daripada kejahatan mereka . Wahai Tuhan kami , wahai Tuhan yang menurunkan al-Kitab (al-Quran) , dan wahai yang menjalankan awan , dan wahai yang menghancurkan tentera al-Ahzab , hancurkanlah Yahudi perampas dan penjajah dan bantulah kami ke atas mereka dan goyangkanlah mereka .

Wahai Tuhan kami , binasakanlah kesempurnaan mereka , dan pecah-belahkanlah jemaah / kesatuan mereka , dan gagapkanlah perkataan mereka (melalutkan mereka) , pecah belahkanlah hati-hati mereka , goyahkanlah pendirian mereka , dan hantarkanlah anjing ke atas mereka dari anjing-anjing suruhanMu , wahai Tuhan Yang Maha Gagah Perkasa , wahai Tuhan Yang Maha Berani , wahai Tuhan Yang Maha Berdendam.

Wahai Allah tuhan kami , turunkanlah ke atas mereka kemarahan dan kesakitan dariMu yang tidak mampu ditolak oleh kaum yang berdosa . Ya Allah , bantulah muslimin dan pejuang Islam dalam petempurannya dengan Yahudi dan sekutunya , Ya Allah bantulah kami untuk mengalahkan mereka di mana-mana sahaja , Ya Allah tunjukkanlah kepada mereka keajaiban kuasaMu , Ya Allah jadikanlah mereka boleh dibilang , dan bunuhlah mereka sebinasanya , dan janganlah engkau lepaskan mereka walau seorang .

Ya Allah jadikanlah senjata dan harta mereka sebagai harta rampasan di tangan kaum Muslim , Ya Allah jadikanlah senjata mereka mengenai dada mereka sendiri , dan helah mereka mengenai tengkuk mereka , dan perancangan mereka penghancur mereka sendiri , Ya Allah jadikanlah para Malaikat membantu kaum Muslimin , Ya Allah tepatkanlah tembakan dan lontaran kami.

Ya Allah hancurkanlah mereka sebagaimana engkau menghancurkan kaum Iram dan ‘Ad , Ya Allah palulah mereka dengan paluan azaz kerana mereka telah melakukan kerosakan dalam negara dan membunuh para hambaMu . Ya Allah bantulah saudara kami di Lubnan , Palestin , Afghanistan , Iraq dan seluruh negara umat Islam .

Amin ..

No comments:

Post a Comment