18 June 2010

Kusut!!!

Semalam 17 Jun 2010
hari yang kusut bagi aku
nak cakap happy tak gak
nak cakap sedih tak gak
nak cakap tension tak gak
nak cakap rungsing tak gak
aku pon tak tau lah nak cakap perasaan aku, bercampur baur
mood aku tak tentu

petang tadi pon maen bola aku agak serius dan langsung takde berlawak dengan dorg
jadi ia effect pada persembahan permainan aku
mungkin sebab benda tuu
depan mata aku sendiri
tapi ape kene mengena aku yang terasa?
tak boleh cakap gak sebab aku dah jaga dye
elok-elok takkan aku tak rase apa kan??
ish, giler ar
tapi tadi aku rase ayoi perasaan aku tak macam biasa
sampaikan ayoi cakap
" nas, asal serius je harini? "
tak terjawab aku, hanya mampu senyum terpaksa

nak tulis kat sini pon tak gune gak sebab pasal diri aku
sendiri yang memang tak selayaknya menjadi tatapan umum..
ape gune ade kawan kan??
mungkin sesiapa bernasib baik berpeluanglah aku cerita isi hati aku ni..
tapi yang paling penting aku kene sentiasa berdoa pada Allah supaya Allah gagahkan semangat aku menempuh hari-hari yang mendatang
aku teringat gak pada huraian entri aku sebelum-sebelum ni yang bertajuk
' Apa Guna Iman Sekiranya Tidak Diuji '

Dan malam tadi baca Yaasin antara harapan agar Allah kembalikan semangat aku seperti sedia kala atau lebih lagi daripada sebelum ini.. bukan apa kadang-kadang bende ni tak lah seberat mana pon, tapi emosi kita tak terkawal kan!
tak abes-abes teringat je, tu yang mempengaruhi mood kita..

Pastu malam tadi aku on9 satu cerita yang mengejutkan emosi aku lagi.. lagilah lemah giler semangat aku sampailah sekarang ni.. Astagfirullah al-azim!! Sebenarnya bende ni malas aku nak catatkan dalam ni, tapi aku rase perlu gak aku catatkan. Nampak! ayat aku pon pening kan? lagi pening kepala aku fikirkannya.

Bukan ape, benda satu ni effect kat benda lain dohh.. aku bagi situasi ar, kalau kita takde gula, mesti ade effect kan.. antaranye tak dapat buat air, memasak, buat kuih, buat kek.. so macam tu lah sekarang ni, dengan perasaan aku yang bercelaru ditambah pula nak kene fikir macam mane nak selesaikan segala masalah-masalah ni.. aduyai.. malas aku nak tulis panjang-panjang lagi lebih baik aku tidur, biar neutral balik emosi aku seperti biasa tapi masalah tu memang perlu diselesaikan. Bak kata-kata yang aku pegang untuk panduan hidup : " Kita nampak musuh jangan kita lari tapi kita perlu tempuh dan lalui "

Dan ada sebuah kata-kata disisipkan dengan harapan akan kembalinya semangat yang hilang:

" Dalam kita melangkah, terkadang diuji dengan ujian yang terasa beratnya hingga kita terduduk dan menangis. Perit terasa, tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata ketika itu hadir kerana Allah mahu menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak keranan mungkin ada langkah-langkah yang tersasar dari keikhlasan "

Wallahu'alam, sekian,
Ikhlas dari
NasrulFaizzAbdulRazak
2:12 A.M. 18JUN2010

No comments:

Post a Comment