17 June 2010

Pusingan Pertama Peringkat Kumpulan

Assalamulaikum semua, hahahahahaha..

semangat aku baru balik tengok bola terus nak update blog.. agak-agak sebab ape? sebab SPAIN kalah? bukan-bukan.. tak sekejam tu aku.. aku nak update sebab sekarang ni perlawanan pusingan pertama peringkat kumpulan dah habis.. so aku nak rumuskan serba sedekit tentang perlawanan sepanjang pusingan pertama ni sementara game untuk pusingan kedua peringkat kumpulan akan berlangsung sejam setengah dari entri ini sedang ditulis iaitu 1 pagi..

Perlawanan pembukaan iaitu South Africa vs Mexico berkesudahan dengan seri 1-1.. aku sebenarnya mengharapkan South Africa menang HANYA kerana mereka tuan rumah.. Senang cerita maruah laa.. Tapi jaringan player South Africa-TSHABALALA sedap bhai.. kalau aku dapat macam tu memang puas hati giler ar.. naseb tak koyak jaring je..

Perlawanan seterusnya dalam kumpulan A - Uruguay vs France dengan keputusan seri tanpa jaringan 0-0 , aku malas nak ulas game ni sebab France awal-awal lagi aku cakap tak ada harapan jadi inilah buktinya.. Uruguay je kott..

Dalam kumpulan B , Argentina vs Nigeria.. aduyai segan aku nak tulis , menang cuma 1-0 je.. Aku ingatkan team pilihan aku ni boleh MAKAN BESAR dengan Nigeria tapi... aduh!! Ape yang aku nak simpulkan dalam game ni KEEPER Nigeria-ENYEAMA terhebat!! lebih 4 percubaan TEPAT Messi dye selamatkan.. Tak kira lagi percubaan tepat player lain.. naseb naseb!!

Perlawanan lain dalam kumpulan B South Korea vs Greece.. Keputusan mengejutkan kerana South Korea menang 2-0.. Lagi sekali aku nak cakap , menang 2-0.. Greece merupakan JUARA EURO CUP 2006 telah tewas di tangan wakil Asia.. hahaha.. ASIA TERBAIK!!!

Kumpulan C pulak , England vs USA.. hahahahahahaha.. seri 1-1 , hahahaha.. Seperti mana yang yang telah cakap pada entri sebelum ini " disebabkan atas padang terlalu ramai player star , masing-masing buat kepala sendiri. kalau nak dikirakan sempurna team ni cume keeper dorg je masalah , tak hebat. " so adakah aku cakap kosong?? Terbukti kerana keeper telah melepaskan GOL MUDAH atas kesilapannya menyebabkan England terpaksa berkongsi mata dengan USA..

Perlawanan lain , Algeria vs Slovenia.. Slovenia menang 1-0 ke atas Algeria.. Malas nak ulas sebab game TAK BEST!!! haha..

Kumpulan D , Germany vs Australia.. Germany 4 Australia 0.. Cuba tengok balik ape yang aku komen tentang Germany.. " team ni pon tak kurangnye , ramai menganggap tiada harapan. tapi INGAT! mereka memiliki ramai player muda yg berpontensi. tapi mungkin semangat mereka TERSENTAP selepas BALLACK langsung tidak dapat beraksi. "
Jadi adakah aku cakap kosong lagi? Ia terbukti kerana keempat-empat penjaring yang berbeza. Mereka ialah PODOLSKI , KLOSE , MUELLER , CACAU.. Cuba try sikit cek umur mereka ni , tua ke muda? Dan selepas perlawanan terakhir peringkat kumpulan untuk pusingan pertama ni, GERMANY adalah negara yang PALING BANYAK jumlah jaringannya..

Perlawanan lain , Serbia vs Ghana.. serbia tewas 0-1 dengan Ghana.. Dan game ni pon aku malas ulas sebab TAK SYOK!!! haha..

Kumpulan E , Netherlands vs Denmark.. Netherlands hanya berjaya menjaringkan 2 gol tanpa balas.. Player yang menjadi tarikan aku ialah ELIA , walaupun dimasukkan pada minit ke-67 agak banyak jugak gerakan yang dye hasilkan membuatkan defend Denmark kucar-kacir dan salah satu gerakannya telah menghasilkan gol yang dijaringkan oleh KUYT.. ni pon team pilihan aku yang kedua selepas Argentina.. Jadi KEDUA-DUA team pilihan aku buat masa ni menang dalam game permulaan ini.. hahahaha..

Selain perlawanan di atas, perlawanan lain dalam kumpulan E ialah Japan vs Cameroon dengan keputusan Japan 1-0 Cameroon.. So wakil Asia kedua yang membuat kejutan.. Tapi tak terkejut mana ar sebab Cameroon je kott.. Tapi bila Japan beraksi cuba perhatikan gerak-geri HONDA.. Gerakan dye gak menyebabkan pihak lawan akan berasa panik terutamanya ketika dye mengambil free kick (sepakan percuma).. Cubalah perhatikan!!

Kumpulan F , Italy vs Paraguay.. Seri 1-1.. Tengok balik komen aku pasal Italy , " dalam mane-mane temuramah samada di tv , radio kebanyakkannya tak pilih team ni kan. asal ha? sedangkan dye JUARA BERTAHAN bhai. tapi kalau aku pon aku tak pilih itali ni. haha , team yg bagi aku kucar-kacir. juara edisi sebelum ni pun sebab naseb kott.. haha , giler kejam! " jadi komen aku telah terbukti hasil daripada keputusan yang terhasil ini.. Paraguay patut berbangga ar sebab dapat mengikat Italy sehingga wisel tamat..

Perlawanan lain , New Zealand vs Slovakia , seri 1-1.. Game ni pon aku malas nak ulas sebab TAK MENARIK!!! haha..

Kumpulan G , Ivory Coast vs Portugal.. hahaha.. Seri tanpa jaringan 0-0.. Ade star tapi bosan game ni.. bak kata eka dalam blognya " memang tanak kalah.. asyik jatuh..adoi tapi yang tak tahan duadua dapat yellow card..wahahaha :D "
Yang Ivory Coast-player laen TAK PANDAI maen dengan Drogba.. Aku rase kalau kat Chelsea yang last minute Drogba buat hantaran lintang tu da lama ade je player Chelsea yang sapu untuk jaringkan gol. Ni semalam player lain tengok je bola tu melintas depan gol.. Hampeh! Yang Portugal-tak habes-habes mengharapkan Ronaldo.. Ni pon hampeh gak! Ni pon cuba tengok apa aku komen pasal Portugal dalam entri sebelum ni , " hmm?? ni pon setakat suku akhir boleh ar kott. tapi tu pon da tercungap-cungap. serious! mereka terlalu bergantung pada NANI dan RONALDO je. "
tengok!!! betul tak ape pendapat aku? haha..

Perlawanan lain , Brazil vs North Korea.. Brazil menang 2-1.. Gol jaringan MAICON memang TERHEBAT!! Game ni pon aku sangkakan Brazil boleh kenduri besar , tapi....
Dan yang aku pelik , asal player North Korea gembira giler bila dapat jaringkan gol? haha.. Padahal tengah ketinggalan! Mungkin mereka suka sebab perbezaan jaringan dengan Brazil cuma satu je kott..

Kumpulan terakhir ialah kumpulan F.. Perlawanan Honduras vs Chile.. Honduras tewas dengan jaringan satu gol tanpa balas (1-0).. Game ni pon malas nak ulas , tapi game ni aku tengok BEST!!!

DAN......

Perlawanan terakhir pusingan pertama peringkat kumpulan adalah Spain vs Switzerland.. keputusaan DI LUAR DUGAAN.. Spain tewas 0-1 hasil jaringan FERNANDES minit ke-52.. wow!! kejutan terbesar!! Bagi aku game ni GAME AJAIB.. sebab kalau tengok dari awal sampai habis memang SPAIN yang pegang game ni.. Sehinggakan pada minit ke-70 statistik ditunjukkan bahawa Spain dah buat sepakan ke arah pintu gol Switzerland 12 kali manakala Switzerland hanya berjaya membuat sepakan ke arah pintu gol Spain 2 kali sahaja dan salah satu daripadanya telah menghasilkan gol.. Ajaib Ajaib!!

Tapi bak kata angah " biar Spain kalah awal, biar tersedar sikit ".. hahaha.. Abang aku penyokong setia Spain..
Bak kata syamin " defend Switzerland susah gile nak tembus "
Bak kata tira plak " takpe.. takde rezeki.. "
Bak kata eka plak " tapetape.. nasib jaaaaaa.. "
dan adik aku Nadia, tak tahulah ape plak pendapat dye.. Tak abes-abes gado dengan ayie pasal Spain kat fb.. haha..

Jadi sekian sahaja ulasan aku untuk pusingan pertama peringkat kumpulan ni.. Sekarang ni pon dah pukul 2.35 pagi.. Game untuk kumpulan A pon sampai dah mula , lama giler aku menaip.. kayh..

Majulah Sukan Untuk Semua
1 Sorakan 1 Malaysia 1 Dunia
ape sorakan yang dimaksudkan?
GGOOOOOAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

No comments:

Post a Comment