20 June 2010

OpenDay TUDM 2010

Pagi tadi kami (abah,angah,aku,pakli,syiqin) pergi Hari Terbuka TUDM 2010 di Pengkalan TUDM Sungai Besi.. Lebih kurang pukul 1030 sampai pastu trus g tengok gerai-gerai jualan yang ada kat situ.. Tiba-tiba orang ramai melihat ruang udara, ingatkan apatah rupa-rupanya anggota penerjun TUDM sedang menuju ke daratan menggunakan payung terjun.. Tinggi berapa kaki tah, tapi kecik giler kott mase dorg baru terjun dari pesawat tu.. Best giler! teringin jadi macam dorg.. Pastu dorg bwat demontrasi menyelamatkan anggota pesawat terhempas.. Terbaik!



Lepas da pusing semua tengok pesawat-pesawat yang dipamerkan masuk ke galeri TUDM plak.. Tengoklah serba sedikit barang-barang yang dipamerkan tu, tapi yang menarik perhatian kami, terteranya gambar-gambar dan sejarah Pak Ngah kami adik-beradik iaitu abang kepada ayah aku.. Dato' Seri Abdullah bin Ahmad merangkap Panglima TUDM..





Aku respect giler Pak Ngah aku ni sebab beliau dari keluarga yang susah tapi beliau berusaha sehingga dapat memegang jawatan Panglima TUDM Mac 2003-April 2004..





Dan beliau merupakan panglima pertama yang membuat aksi akrobatik sepeti gambar di bawah



Jadi kami adik-beradik juga abah didik untuk bersusah walaupun dye mampu memberikan kesenangan.. Aku bersyukur sebab abah dan mama dah memang didik kami susah dari kecil, jadi kami adik-beradik tak demand.. Aku pon tak pernah keluar jalan-jalan MINTA duit dari kedua ibubapaku malah pakaian dan barang yang aku inginkan memang guna duit aku 100% yang aku cari hasil titik peluh sendiri.. Tapi ade gak mereka BAGI duit sikit.. BAGI dan MINTA dua perkataan yang berbeza dari segi maksud, jadi fahamkan elok-elok..

Dalam pukul 1255 kami pun pulang trus ke rumah. Fuh!! penat giler bhai.. kulit memang konfem da hangus sebab berada di bawah pancaran matahari selama 2 jam, dengan mengantuknya lagi.. aduyai.. semalam da ar tidur pukul 330 pagi.. pastu Echah cerita pasal dye, kesian dohh.. Manusia manusia, rambut sama hitam hati lain-lain.. Bagi mana-mana lelaki yang baca entri aku ni, tolonglah baca entri aku yang bertajuk 'Lelaki Pelindung Wanita'..

Kita lelaki adalah pelindung kepada wanita, tak kesah lah wanita tu adik kita ke, mak kita ke, makcik kita ke, girlfriend kita ke, kawan-kawan kita ke.. Amanah bhai, ingat tu.. Allah jadikan kita golongan yang kuat bukan dengan tujuan menindas kaum hawa, tapi kita menjadi pelindung dan pemimpin kepada mereka.. Menindas termasuklah mainkan perasaan mereka, mempergunakan mereka dan macam-macam lagilah.. Malas aku nak hurai lagi, korang baca jelah entri yang bertajuk 'Lelaki Pelindung Wanita' tu..

Pada echah, eka, tira. Kalau korang ade masalah cerita je lah kat aku. Mungkin aku dapat tolong ke kan. Ape guna ade mmbe kan. Sebab bagi aku korang bertiga je yang KAMCING dengan aku. Cakap lepas je, takde malu segan yee tak! haha.. Yang lain baik ar gak tapi takde ar seNGAM macam dengan korang. Yang sebaya kita laa, yang bawah-bawah kita ade gak yang KAMCING.. 3 sekawan gak satu masa dulu dorg tu. hahahaha.

4 comments:

  1. nas , haha..
    baik pape..insyaallah eka cite yoo..
    :)
    thank tyou , name masuk entri :)

    ReplyDelete
  2. aik??
    eka,tra n ecah je??
    aku tade??
    jealous ar sial!!
    hahahah!!1

    ReplyDelete
  3. kau perempuan ke ayie?
    kalau anggota badan kau ade macam perempuan kau bagi tau aku.. boleh aku edit balik tambah nama kau..
    atas tu kan cakap pasal perempuan..
    lem ar..

    ReplyDelete
  4. ahaha.yeke???
    oh maaf..
    sya silap..
    wahaha!!

    ReplyDelete