18 September 2010

TQ Lea , Atin

Hmm, petang tadi dalam pukul 3.30 lea dgn atin datang rumah. Aku cakap dgn lea 2.30 baru siap tengok-tengok pkul 3 dorg da siap. haha. Ye laa biasenye perempuankan siap lame so aku beri laa mase. Sebelum tu aku tolong kemas-kemas barang abang aku, dye da gerak balik Segamat.

Sampai je rumah, ayie da ade depan rumah.. tunggu kteorang. haha. Aku yang ajak ayie datang sbb aku tahu aku mesti sibuk, nnt dorg takde nak sembang dgn sape. Tu yg ajak ayie tu. Sampai je terus aku masuk rumah, ambek kuih-kuih dgn air sediakan utk dorg. Pastu aku terus keluar balik sbb nak isi minyak kereta. Kering kott, risau nnt nak hantar dorg balik tak lepas je.

Pastu aku keluarkan lagi seberapa banyak benda yang boleh di makan, hidangkan untuk dorang. Tapi lea dgn atin tak makan sangat. Tak tahu laa dorg segan ke. Kenyang ke. Aku awal-awal masa lea masuk kereta tanye dia makan kuih je ok tak. Dia ckp ok je. Mungkin gak dorg nak mkn makanan berat. Aku tak laa sampai sediakan makanan berat sbb aku mmg ajak dorg dtg utk beraya je. Lg pon bukan aku buat openhouse.

Aku sebenarnye terharu giler lea sanggup balik sini dari rumah nenek dia semata-mata sbb nak memenuhi jemputan aku. Tengok-tengok bebetul dia nak dtg. Thanks Lea! Semalam pqa msg ckp sory tak dpt dtg sbb g PD. Dalam hati aku lps bace msg kata klau pqa tak g lea mst takkan g nye. Pastu pqa bg no nadia. Msg ar kat no tu, tak reply. Tak sedap hati sbb tak tahu kan samada lea dtg ke tak, pastu call ar no tu. Tengok-tengok nadia angkat. Ingatkan bdk kecik mane larh yg jawab call tu. hahaha. Pastu nadia ckp lea kat atas. Aku suro nadia panggil, dye g panggil.. Dye ckp lea da tdo. So takpe laa aku msg pqa blk dye ckp, esk kau msg dye blk.

Pastu pagi tadi masa bawak mama g kedai, call laa no tu balik sbb nak konfemkan. Ingatkan nadia yg angkat lg, rupa-rupanya lea. haha, malu je. Pastu dia ckp bila smpai bsd dia msg. Pastu dia msg, cara msg mcm mmg nak dtg. Tapi dlm hati aku berkata gak, takkan lea nak dtg sorg-sorg. Rupa-rupanya dia msg bgtau dtg dgn atin. So ok laa dia ade kawan.

Pastu sembang punya sembang punya sembang. Dalam sembang-sembang tu dia tanye pasal mama, pastu aku saje sakat dia. Aku cakap dgn dia, mama cakap tak dpt nak jumpa menantu. Pastu dia pukul aku. wahahahahahahha.. Dalam pukul 5 kteorang beredar, pastu boleh dia nak tolong bawakkan gelas sampai ke dapur. haha. Bagus, baik-baik! Mula-mula aku nak lalu jalan biasa aku lalu g dapur, tapi bila dia nak ikot aku bawak dia jalan lg satu sebab jalan yg aku lalu sebelum tu adk aku (zul) tgh maen game baring berseluar pendek. Jadi aku taknak adk aku tu cakap ape lakk.

Jalan lg satu tu adk aku pompan tu tgh maen game gak. Masa kat dapur tu aku cakap kat lea, tengok tu bnyk lg benda yg tak basuh.. dye rilex je maen game.. mane tak geram. Tu laa sebenar hakikatnya. Keje kat rumah punya laa banyak tp dye buat tak pham je. Aku laa yg selalu settlekan keje-keje tu. Lea yg dtg sbg tetamu pon tlg kemaskan. Hmm, klau ade undang-undang yg membolehkan buat pertukaran kan best, lea dok kat rumah aku. Adk aku tu carik lah mane-mane tempat yg dye nak dok. hehe. Tapi lea org pertama yg jejak kaki sampai ke dapur dlm ramai-ramai sahabat aku yg laen. Klau dia tahu mesti bangga an. Yang lelaki pon tak pernah sampai lg.

Pastu g rumah ayie plak ayie buat makan-makan. Lea dgn atin pon follow gak. Tapi ade perkara yang dia buat kat aku masa kat rumah ayie tu. Tapi biarlah rahsia. Tak boleh nak paparkan pada umum. haha. Privacy! Pastu masa nak balik lea dtg kat aku ajak balik. Masalahnya cara dia datang dgn cara dia cakap tu romantik ar. Sampai kawan-kawan laen usha semacam. haha.

Lepas hantar dorg balik rumah, aku terus balik rumah. Siap-siap kemas sikit-sikit pastu g maen bola. Sampai-sampai dorg perli sbb aku dtg lambat. hahaha. Aku memang selalu dtg lambat ar. Sbb aku sebelum kuwa mesti touch-up sikit-sikit benda-benda yang boleh aku kemaskan. Pastu balik lepas maen bermulalah episod aku membuat segala kerja-kerja di rumah tu. Sampai laa ni baru free. Mama dgn abah pon da balik. Aku sempat gak msg kat dorg ucap terima kasih bnyk-bnyk kat dorg sebab dapat luangkan masa dtg, sbb klau nak ajak yg laen mmg susah ar nak sampai. Mesti ade hal. Aku pon mohon maaf dgn dorg kalau ade kekurangan masa kat rumah aku tu. Biasa laa kita manusia mana ade yang sempurna melainkan Allah. Kedatangan mereka berdua amat dihargai. Terimakaseh gak kat ayie sbb dtg rumah aku buat kali ke-3 dalam Syawal ni atas jemputan aku utk tetamu khas yg aku bawak.

Sekian utk cerita kali ini. Gambar kerusi patah aku hentak tak sempat nak upload lagi ar. InsyaAllah, next time.

P/S : aku tulis ni dari pukul 11 tadi sampai laa sekarang baru abes. Aku klau da masuk internet macam-macam maklumat aku carik utk baca tambahkan pengetahuan am. Pastu g melayan facebook. Itu pasal jadi lama camni. Okayy lah, sekian saje. Da nak 2.30 nih. Esok ade lg program.!

No comments:

Post a Comment