14 September 2010

Tak Sangka

Tak pernah-pernah aku update waktu tengahari, tetibe ari aku nak update waktu camni. Bukan ape pagi tadi sebenarnya plan nak g rumah membe kat Ijok tu pukul 10. Tapi hujan kan.. so tuggu laa sampai hujan berhenti. Dalam pukul 11 baru betul-betul berhenti. Tapi mase tu tengah buat keje, jadi bila nak stop memang susah ar an. Berhenti pon dalam pukul 11.30.. G mandi siap-siap, pukul 12 baru gerak. Dah 6 tahun kott tak lalu jalan tu. Last sekali mase angah form3, memang banyak giler berubah dohh.

Aku pon macam tak percaya. Dalam perjalanan tu yang paling aku terkejut tengok mase kat simpang masuk Puncak Alam. Tah berapa hektar hutan ditebang. Terang benderang siott. Kalau projek tu kerajaan negeri ataupun kerajaan pusat punye takpe ar gak, kalau haram memang siott ar. Buat rosak bumi je. Tapi dalam tempoh 5 tahun area sane mesti membangun giler. Tempoh perjalanan nak sampai rumah membe aku tu sejam bhai. Giler! Nak putus pinggang aku bawak moto tu. Aduhh...

Yang lawak nye dok rumah membe aku tu dalam 20 minit je pastu aku cakap nak gerak sebab nak hantar adik aku tuisyen. So dye pun tak kesah ar. Dye pon nak follow sebab nak dtg raya rumah aku plak. Tapi sebelum tu dye ajak membe dye follow. So gerak laa kami berempat dengan 3 moto. Pastu g isi minyak. Mase tu memang aku agak tak sempat nak hantar ar. Aku pon cool dulu sebab aku yakin boleh sampai.

Tengah jalan-jalan kereta dari arah berlawanan maen lampu. Dalam hati aku mase tu cakap "ade polis ke depan". Sebab biase nye org buat signal cmtu sbb ade roadblock. Aku pon tak peduli aku terus tinggikan kelajuan. Tengok-tengok betul polis ade kat depan. Pergh. Onthesport aku brek. Siott giler! Pastu dye mintak lesen aku pon tunjuk ar lesen, aku lepas. Membe aku ni pon lepas. Yang membe aku punye membe ni tak lepas. Kena saman.

lepas tu dye nak g balik rumah tah bwat ape, tengok-tengok dye excident. Pergh! Macam tak percaya. Baru kena saman, excident plak tu. Pastu aku sempat tolong masukkan dye kat dlm krete sbb ade org nak hantar g hospital. Pastu aku ckp dgn membe aku, aku nak gerak dlu sebab memang da lambat giler. Mase tu da pukul 2.00 P.M.

Bayangkan masa g tadi aku ambek masa sejam balik aku ambik masa 31minit. Giler ah weyh. Time tu memang aku tawakal. Minyak plak sekejapan drop. Maybe sebab aku press giler kott. So sampai 2.31 kat uma. Tu pon ayie terpaksa jalan kaki dari rumah aku balik rumah dye sebab aku terus g rumah sebab nak hantar adik aku tuisyen. So settle ar... Alhamdulillah...

Pastu aku naek atas, tengok-tengok lea ade kat station bus. Waahhh.. so aku berhenti ar. Sembang-sembang sementara dia tunggu bas. Aku cerita pasal ni.. Pastu dia cerita pasal baju raya dia. hahahahahaahahaha.. Kesian lea.... Sabaa je laaa... hahahahaha..

Lagi satu aku tunjuk tangan aku kena mercun, dia bleyh cakap padan muka.. Aduyaii..

Tiba-tiba bas datang...

No comments:

Post a Comment