03 September 2010

Cepat Benar Berubah

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar! Itu sahaja perkataan yang termampu aku katakan untuk kisah ini. Walaupun hari ini 31 Ogos 2010, tetapi aku yakin dan pasti benda ini aku akan publish pada bulan September kerana aku tulis sekarang ini pun dah pukul 10.59 P.M. Jadi permulaan entri aku untuk bulan September adalah kisah sedih.

Kisahnya ini bermula dari pagi tadi. Pada pagi tadi kami ada test pada pukul 9.00 A.M. hingga 11.00 P.M. Aku keluar dari bilik tersebut tepat jam 11 dan tiga lagi rakan lelaki ku sedang menunggu di luar, tiga lagi rakan perempuan ku sudah pulang awal kerana mereka telah siap test awal. Jadi kami berempat pulanglah ke hostel dan setibanya aku di bilik aku terus msg rakan perempuan ku sorang nih mintak drawing yang dye nak suro aku buat.

Aku tunggu lima minit tiada msg darinya tetapi dye dari awal suro aku tunggu dye kat kerusi bawah pokok yang berdekatan dengan hostel aku tu. Dalam hati aku berkata “... buat apa aku tunggu dye kat situ sedangkan aku dari atas bilik ni pon da bleyh nampak klau dye datang ...”. Sepuluh minit aku tunggu dari atas takde, jadi aku buat keputusan lebih baik basuh pakaian dulu sementara tunggu dye. Selesai satu bilasan tengok kat kerusi tu dye takde lagi, selesai bilasan kedua tengok takde lagi, selesai bilasan ketiga dan nak rendam dengan wangian untuk bilasan terakhir baru nampak dye terkedek-kedek jalan g ke kerusi di situ.

Aku pun usha je dari atas, bila dye sampai kat kerusi tu aku pun teruslah capai baju aku dan terus g kepadanya. Sampai je aku kat situ aku nampak mata dye bengkak, berair, dan merah macam baru lepas nangis. Aku terus tanya “... asal kau?...”, pastu dye cakap “... takde apa ...”. Pastu aku pun malas ar nak tanya banyak aku terus tanya pasal keje yang nak kene buat. Lepas dye da bagi tau keje-keje yang aku kene buat aku terus tanya dye lagi “... asal kau wey? ...”, dye cakap lagi “... takde apa ...”. Aku cakap balik “... alaa, cerita je laa kat aku. Macam kau tak kenal aku ...”. Dye cakap dalam nada nak nangis “... asal kau tanya pasal ni ...”. Aku terus cakap “... haa kkk, aku tak tanya daa ...”. Pastu aku buat-buat laa belek kertas tu.

Tengok-tengok dye bersuara “... pakwe aku mintak putus ...”. Aku terus kata “... haa??? fuck!”. Bertapa jahilnya aku perkataan tu yang keluar dari mulut. Terduduk terus aku, dye terus menangis. Aku terdiam seketika, pastu aku tanya “... asal? ...”. Dye cakap “... dye kata perasaan dye kat aku da kosong... takde apa perasaan lagi dye kat aku ...”. Berjurai-jurai air mata dye, memang menangis betul ar. Giler.. giler.. Time tu macam-macam hati aku berkata. Ye laa tak percaya sial. Babi laki tu. Kau senang-senang cakap putus macam tu.

Aku terus teringat yang aku cakap kat lea yang laki tu bagus sebab sanggup tunggu rakan ku itu sampai setahun setengah. Tengok-tengok jadi macam ni?? Lancau betul wey jantan macam ni. Babi anjing... Aku terus cakap “... lelaki wey.. bila nak apa saja sanggup buat, bila perempuan dah beriya-iya dye buang macam tu je... fuck sial laki macam ni...”. Dye terus menangis. Bhai kesian giler doh. Pantat ar laki macam ni. Pukimak betul, kau ingat hati perempuan senang-senang kau buat macam ni kan? Sial la weh.. aku tak puas hati giler.. babi betul...

Mulut aku tak abes-abes cakap kat dye “... lelaki weh. Macam ni laa...”. Aku bercakap ni bukan atas sebab aku nak kutuk kaum aku sendiri, bukan atas dasar simpati, bukan atas dasar apa, tapi hanya satu... atas dasar KEMANUSIAAN. Adakah orang yang jenis macam ni puas hati apabila mereka dapat mempermainkan perasaan perempuan? Giler wey kalau ada orang macam ni. Mampos sudaa. Pastu dye cerita laa apa perbualan mereka. Pada mulanya laki tu cakap melalui msg. Pastu rakan ku ini cakap asal melalui msg, kalau betul nak cakap call ar. Jadi laki tu pun call ar.

Antara yang dye cakap “... ohh, kau da tunggu aku setahun setengah.. senang-senang kau lepas aku macam ni kan...”. Pastu dye tanya apa punca, laki tu cakap perasaan dye da kosong kat rakan aku ni. Dye cakap dye da tak sanggup nak menipu lagi rakan ku ini. Weyy, sedih giler doh. Ish, babi betul ar laki ni. Pastu rakan ku ni kata “... pandai betulkan kau berlakon selama ni.. aku yang tertipu.. ye ye aku percaya yang kau busy selama ni.. sebab tu laa kau tak contact.. tengok-tengok ini rupanya.. memang surprise giler kau buat kat aku ...”. Sia!!! aku plak yang rasa sebak bila ingat balik kata-kata yang dye ceritakan kat aku. Macam da tak sanggup nak tulis lagi. Pastu laki tu cakap “... aku ni jahat.. tak macam kau, baik.. tu laa aku da tak sanggup menipu kau lagi ...”. Pastu rakan perempuan aku ni cakap kat aku “... kalau dye cakap macam ni, awal-awal lagi aku da reject dye ...”. Aku time tu memang terdiam ar. Sedih giler bhai. Dye cerita sambil menangis. Ish, laknat betul laki ni. Bangsat!!!

Pastu dye cakap “... lepas aku letak call dye aku terus msg mak aku .. pastu mak aku call ...”. Time tu dye menangis lagi. Pastu dye cerita kat mak dye, mak dye cakap “... takpe.. kau jgn sedih nak.. walaupun dye takde, mak ade.. orang lain pun ade dgn kau ..”. Time tu dye lagi menangis. Banyak giler air mata dye keluar. Aku memang bagi dye peluang cerita apa yang dye nak cakap. Biar terluah semua perasaan dye. Pastu dye cakap kat aku “... kau ingat senang ke aku nak lupa sume tu.. 2 tahun aku dgn dye ...”. Aku time tu angguk mengiakan tanda bersetuju dengan apa yang dye katakan. Dye cakap fon dye sama dgn laki tu, jam yang dye pakai selama ni tu jam couple, nombor fon dye hampir sama dgn nombor fon laki tu, anak patung yang ada kat bilik dye tu banyak dari laki tu bagi. Sedih giler dohh. Bangsat punya jantan!

Pastu aku cakap ar “... kau kena banyak sabar dohh.. kau solat, kau doa banyak-banyak.. kau kena kuat semangat weyy.. jangan kau buat benda bukan-bukan.. selalunya orang kalau macam ni bunuh diri laa ..”. Dye pun tersenyap. Setelah lama kami bersembang sorang rakan perempuan ku ni datang. So time tu dye bukak cerita pasal keje-keje yang kita kena buat jadi dye da tak teringat laa kisah pasal ni. Bila da lama bincang dye tanya rakan perempuan aku ni pasal benda tu, “... kau camne? ..”, terus dye menangis... pastu dye cerita laa balik apa yang dye da cerita kat aku.

Lepas dye da cerita kat rakan perempuannya tu dye da mula bersemangat. Dye cakap “... sekarang aku da single. Aku dengan nas je sekarang ni single ...”. Aku diam je sebab aku tahu dye cakap macam tu sebab dye nak naikkan balik semangat dye tu. Padahal aku tahu takkan bolehnya dye pulihkan semangat dye dalam sekejapan. Tengok-tengok bila dye cerita mesti dye akan menangis semula. Ish, hati perempuan dohh. Sensitif bhai. Sial ar laki ni. Babi!

Pastu dye cerita dye cakap dengan laki tu “... asal tak cakap awal-awal? ...”. Laki tu cakap “... masa 2 minggu lepas yang aku datang sana jumpa kau tu sebenarnya aku nak cakap terus terang tapi aku nampak kau excited bila aku datang.. aku tak sampai hati ar nak cakap ..”. Tengok! Bertapa BABInya laki ni tau orang excited nak jumpa dye, dye sanggup lepaskan macam tu je. Barua sial... Weh, sedih giler ar aku nak cakap lagi, kesian giler dohh nasib rakan ku ni. Tapi panjang lagi kisah ni.

Dah lepas azan Zohor kami bertiga pun pulang ke bilik masing-masing untuk solat pastu dorang ajak buat drawing pukul 2. Masa nak berpisah tu aku saja cakap “... sabar weyy.. doa banyak-banyak ...”. Dye cakap balik “... kau doakan laa untuk aku skali ...”. Aku pukul 2 tu keluar g scan drawing, dalam pukul 3 baru aku datang ke tempat dorang buat drawing. Tengok rakan aku ni takde, tapi seorang lagi rakan perempuan dan rakan lelaki da ade. So aku terus g tempat dorang untuk bwat drawing. Tak sampai 5 minit dye pun sampai. Aku tengok mata dye masih bengkak dan berair lagi. Tengah buat-buat drawing tu aku asek pandang dye. Bila aku pandang mesti dye tengah termenung. Muka dye pun tak ceria seperti hari-hari biasa. Tiba-tiba rakan laki ni tanya asal mata dye berair macam menangis. Aku buat-buat tak dengar, pastu dye tanya aku plak “... cuba kau tengok mata dye.. berair kan? ..”. Aku cakap, “... ehh, takde ar.. dye mengantok ar tu ...”. Aku saje nak cover sebab dye pesan sebelum balik bilik tadi supaya tak bagi tau sesape, so sebab tu laa aku terpaksa tipu untuk cover dye. Time tu memang dye da nak nangis tapi aku terus bukak cerita lain.

Aku tengok memang dye murung je. Tak happy. Memang ketara ar perubahan dye. Pastu aku ajak semua buka sama sebab aku nak dye dapat lupakan sementara perasaan dye tu untuk dye gembira. Time tu ada keje yang dye kena bwat aku sanggup ambik untuk buatkan dye sebab aku tak nak dye terbeban. Da laa dye tengah tekanan nak bagi lagi dye keje. Memang giler plak dye nanti.

Jadi dalam pukul 6.15 kami berenam keluar, sorang lagi rakan perempuan tu tak dapat call so dye tak dapat tahu ar. Tengah jalan tu dye datang rapat dengan aku, aku terus bukak cerita lain. Pastu dye plak masuk cerita dye balik so aku terpaksa follow ar ape mood yang dye nak cerita. Dye still tak dapat terima benda ni berlaku. Babi betul laki tu. Suka sangat laa kau buat dye macam tu kan. Pastu kami berpisah sekejap sebab yang perempuan g kedai tengok baju kami yang laki ni terus berjalan untuk carik warung.

Pukul 7.15 dorang sampai kat meja kami dan dye terus pilih kerusi yang berada di sebelah aku. So da nak berbuka air tak sampai lagi tapi dorg ada beli air dari bazar. Dye suro aku ambek cawan, mulanya aku malas nak bangun tapi aku taknak dye lagi bertambah tertekan aku g laa ambek cawan untuk dorg berdua. Pastu azan, kami yang laki ni tak tau nak buka dengan apa aku terus ajak sorang lagi ambik cawan minum air masak yang disediakan untuk buka dengan syarat je. So kami pun berkongsi minum sebab orang yang buat air tu LEMBAB giler bwat.

Da 10minit buka, air tak sampai lagi aku terus laa ke dapurnya tanya asal lambat sangat. Tengok baru dorang nak buat. Pastu kami minum, sembang-sembang. Dye kat sebelah aku senyap je, asek termenung. Memang susah nak bayangkan perasaan dye. Pastu aku cakap “... fikir ape lagi.. lupa kan laa benda tu.. ketawa laa.. happening sikit ...”. Dye cuma senyum je. So aku buat-buat laa sembang dengan dye. Terpaksa perah otak fikir apa benda yang aku nak tanya dye. Pastu da dapat idea aku tanya laa jadi dapat laa jugak dye bersembang. Cakap sekejap-sekejap dye mula senyap balik.

Pastu kami pun makan laa. Da abes tu kami berjalan balik. Saje aku jalan depan sekali sebab aku taknak dye datang kat aku pastu bukak cerita tu. Jadi perangkaan aku menjadi sebab dye takkan ceritakan dengan 3 lagi rakan laki yang lain. Jadi kami pun bergambar laa. Melompat, bergayut, macam-macam aksi laa. Masa dye ambik gambar tu dye pasang lagu Rossa-Hati Kau Sakiti kott tajuknya. Aku tak pasti. Dalam 10 minit kami bergambar dye dapat call dari kawannya. So kami teruskan perjalanan laa sebab dye yang pegang kamera tu. Jadi kami jalan laa.. aku dapat rasakan sesuatu. Jarak dye semakin jauh dengan kami.

Dalam lagi 5 langkah kami nak berpecah sebab kami yang lelaki nak solat dulu kat restoran yang ada kat situ, aku pandang ke belakang tengok dye. Dye menangis lagi. FUCK sial laki tu. Jadi 3 lagi rakan lelaki macam nampak tak nampak dye nangis. Dorang tanya aku, aku cakap aku tak tau. Kami solat, selesai kami baru laa pulang. Dalam perjalanan tu aku msg dye “... kau ok tak? Jangan laa kau nangis lagi pasal orang yang da buat kau. Kau kena tabah.. Kau solat, kau doa banyak-banyak. Kuatkan semangat ...”. Pastu dye minta aku doakan dye. Aku sejak mengetahui kisah dye tu pagi tadi memang aku memang doakan bila teringat.

Hmm.. aku rasa benda ni macam sekejapan dah terjadi. Baru 3 minggu yang lepas aku balik bersamanya menaiki bas dan sepanjang perjalanan tu lah aku tanya pasal bf dye. Ingatkan apa yang aku sangka akan berkekalan, rupanya dalam sekejapan hati lelaki ni berubah. Serious tak percaya. Dye punya laa setia kat laki tu.. tapi laki tu memang takde perasaan langsung. Giler!

Haaa.. Selesai cerita yang aku nak kisahkan untuk entri pembukaan bulan September ni. Sekarang ni da pukul 1.15 A.M. , so da masuk September. Sedih kan kisah rakan aku nie? Dalam bulan Ogos tak sampai 10 kot entri aku dapat masukkan. Nampak sangat aku memang takde masa. Haa, aku teringat aku ade tanya dye “... kau percaya ke yang bf kau tu busy ...”. Dye cakap dye percaya. Pastu aku lawan hujah dye, aku cakap “... kita yang busy ni aku still bleh jwb call orang, boleh msg orang ...”. Pastu dye cakap “... dye tu laen, dye arkitek kita building ...”, so aku diam je apa yang dye cakap tu.

Dye cakap bukan senang nak lupakan dalam masa yang sekejap ni. Memang laa aku setuju ape yang dye cakap tu. Serious aku sedih dengar kisah dye ni.

Ya Allah.. Pada bulan yang mulia ini, Kau dengar laa rayuan aku ni, Kau berilah kekuatan fizikal dan mental pada rakan ku ini.. Kau kuatkanlah semangatnya untuk menghadapi hari-hari yang mendatang.. Berilah ketabahan kepadanya Ya Allah.. Hanya Kau lah kami sembah dan Kau lah kami meminta pertolongan.. Janganlah Kau bebankan ingatan dia dengan kisah-kisah lampau.. Sesungguhnya dugaan dan ujianMu tidak kira siapa dan bila.. Kau pulihkanlah semula semangatnya itu.. Kembalikanlah keceriaan pada dirinya seperti sebelum ini.. Amin Ya Rabbal Alamin..

Sekian, wasalam...

1SEPT2010 1.33 A.M.
(lama giler aku tulis.. hahaha..)


Rentetan dari cerita semalam, sekarang pukul 4.30, aku baru lepas buat drawing terus on laptop nak sambung kisah dye untuk hari ini. Tadi balik kelas dalam pukul 10 malam dorang bertiga(perempuan) lepak kat kerusi bawah pokok tu pastu aku ternampak dorang terus aku join sekali. Dalam pukul 12.30 tadi baru kami bersurai, so tarikh pun da masuk 2 Sept. Kayh aku nak sambung kisah ini tentang reaksi dye hari ini jadi kena flashback balik....

Pagi tadi pukul 8 kelas. Aku sampai pun dalam 7.55, aku terus masuk duduk bukak nota sebab ada test. Agak da 5 minit dudok aku tengok dye, dye tengah pandang ke luar tingkap merenung jauh. Hah. Tak lain tak bukan mesti dye teringat lagi cerita semalam. Muka dye pun tak seceria selalu. Ada kala aku nampak dye mengesat air matanya.

Tiba-tiba lecturer masuk kami terus susun kerusi. Test pun bermula. Semasa test tu sedang berlangsung suasana memang senyap. Semua tunduk je sebab nanti kena tangkap sebab meniru lagi sakit. Lecturer tu berjalan pusing-pusing melihat kami buat, apabila lecturer ni melepasi aku, aku terus pandang dye sebab aku nak tengok dye still takde mood ke tiba-tiba masa aku pandang dye, dye pun pandang aku. Takkan aku nak tarik muka kan? So aku senyum je laa kat dye. Aduyai kantoi la pulak. Dalam 35 minit kemudian aku nak tengok laa dye lagi. Dekan laa katakan mesti laa pandai. So nak tengok laa dye boleh jawab ke tak boleh. Bila sekali lagi aku pandang dye, dye pandang aku gak. Aduyai. Kantoi lagi. Aku pun senyum je laa. Aku rasa dye dapat rasa yang aku nak usha dye. Lepas dari tu aku da tak usha dye lagi sampai la abes test. Hahaha.

Pastu subjek seterusnya, lecturer pun masuk. Kami buat tutorial yang diberi. Sejam kemudian lecturer tu keluar tapi dye suro hantar dalam pukul 12. Jadi kami semua belum siap lagi. Kami pun keluar dari kelas tu buat laa keje tu.

Tapi masa tu aku lari dari dye takut dye carik aku. Tengok-tengok dye tak carik pun. Hahaha. Dye terus carik tempat untuk sambung keje tu. Pastu aku jalan laa nak balik bilik, dye nampak aku dye terus panggil. Dye cakap nak tiru, padahal aku pun belum siap tapi aku bagi je laa apa yang aku da buat. So tunggu laa dye buat sebab aku pun nak siapkan. Bila dye da siap aku ambik kertas tu aku buat laa apa yang aku belum siap. Sikit je, jadi sekejapan aku da siap. Ketua kami pun kutip ar nak hantar kat bilik lecturer. Dua lagi rakan perempuannya tunggu dye. Pastu 2 orang tu nak g tempat zakat yang ketua kami ni nak hantar. Aku memang nak teman ketua ni hantar tapi rakan perempuan ku ni nak balik bilik da. Aku cakap “... ehh.. takkan nak balik bilik.. jom ar ikut aku ...”. Dye pun tak jadi balik bilik dan terus ikut aku. Hahahahahaha.

Ketua kami ni nak g hantar aku suru dye hantar sorang-sorang sebab aku nak teman rakan perempuan aku ni. 2 lagi rakannya tu g tempat zakat takkan dye nak tinggal sorang. Kami berdua pun dudok laa kat cafeteria kat situ tunggu mereka bertiga.

Tiba-tiba dye bukak cerita semalam. Dye cakap abang dye pun da tahu, pastu dye bagi tau yang dye ada msg laki tu pagi tadi. Dye nak jumpa sebab nak bagi balik barang-barang yang laki tu bagi dye. Masa dye cerita tu dye menangis lagi. Adoiiii... Time tu aku terus tunduk. Tapi sekejap je laa dye nangis sebab aku pun malas tanya banyak sebab takot dye lagi menangis. Tengah kami bersembang mereka bertiga pun sampai. Dye terus kesat air mata. Kami pun terus berjalan pulang. Dalam perjalanan tu dye cerita tu tapi dye tak nangis. Maybe dye segan kott dengan rakan sorang laki ni.

Pastu dye cakap ar yang dye plan nak g jumpa dak laki ni kat uitm Shah Alam, kalau tak jumpa laki tu dye nak g rumah laki tu plak. Sebab banyak benda yang dye nak settlekan lagi dan nak pulangkan barang-barang yang laki tu bagi. Dye cakap dye nak g dengan abang dye. Aku cakap jangan ar sebab takut nanti abang dye nampak adik dye nangis memang mati kena belasah laki tu susah plak. Aku cakap dengan dye biar aku follow kau g jumpe dye. Sebab masa tu aku ajak dye raya datang rumah dengan bf dye tu. Ada perkara yang aku nak cakap pada lelaki tu. Tapi bila benda ni jadi... aku pun rasa aku nak jumpa dengan laki ni. Tapi perkara yang aku ingin cakap pada lelaki ni telah berubah.

Dye cakap “... kau nak cakap ape dengan dye? ...”. Aku cakap balik “... ada laa , mana boleh bagi tau...”. Pastu dye teka “... kau nak cakap dengan dye macam kau ada cakap masa tu eyy? ...”. Aku cakap “... yang mana? ...”. Dye cakap “... kau nak suro dye jaga aku baik-baik? ...”. Aku terdiam sekejap pastu aku mengiyakannya tapi aku cakap balik “... tapi benda ni da jadi maknanya aku da tak jadi cakap tu ar, tapi aku memang nak jumpa dye gak sebab ada benda aku nak cakap dengan dye gak pasal ni ...”. Dye senyap je dengar apa yang aku cakap. Mungkin dye dapat agak apa benda yang aku nak cakap kat laki tu. Pastu dye setuju dye nak ajak aku ikut. Tapi dye cakap dye takde transport pastu aku cakap “... alaa aku ada. InsyaAllah boleh ...”. Pastu dye cakap “... banyak kott barang dye aku nak pulangkan ...”. Aku cakap “... tak kesah, sumbat je ...”.

Pastu siap tanya aku nak pergi sebelum raya ke selepas raya. Aku cakap tak tahu. Pastu dye cakap yang dye msg laki tu pagi tadi suro dye set time bila yang dye pulak set tempat. Aku cakap haa ok laa tu. Pastu dye cerita laa yang dye nak carik tempat yang takde orang sebab dye cakap kalau boleh dye nak tampa laki tu. Aku tergelak je. Tapi ayat dye msg laki tu pahit gak ar. Tapi aku lupa ayat dye tu. Yang aku tau masa dye cakap tu aku dengar ayat dye macam tak puas hati sebab tu nak jumpa. Tengok laa ayat dye yang aku tulis kat atas ni. Dye suro laki tu set masa dye set tempat. Bukan macam nak gadoh ke tu ayat dye. Tu yang menyebabkan memang aku nak follow dye tu.

Aku risau laki tu bawak geng dye je. Tapi setakat ni yang aku terfikir bila aku g nanti aku akan tengok dari jauh, kalau agak-agak laki ni naik kaki, naik tangan kat rakan aku ni memang dari jauh aku target nak shoot je jantan ni. Aku da siap tunjuk gaya kat ketua aku ni yang juga roommate aku dan rakan ahli kumpulan kami. Dye da gelak-gelak tengok aku semangat sangat nak g rembat laki tu. Haha. Mana tak nye. Geram kott aku orang buat rakan aku ni. Alasan tak munasabah langsung cakap perasaan dye da kosong. Bodoh punye jantan! Tapi aku risau bila aku da rembat jantan tu tiba-tiba geng dye datang, memang aku laa yang mati kena belasah plak.

Aku fikir nanti kalau dye nak jumpa ni dye mesti kena bawak kawan laki dan perempuan. Sebab kalau dye menangis yang perempuan laa boleh pujuk. Yang lelaki ni agak-agak jantan tu buat kasar yang lelaki laa g cover. Jadi aku dengan sorang rakan perempuan aku ni dah jadi volunteer nak follow. So tunggu dan lihat je laa ape akan berlaku. Tapi balik ni aku nak jumpa semua member aku tanya pendapat dorang.

Kayh sambung balik cerita tadi, lepas kami berjalan pulang sama-sama kami balik bilik masing-masing. Pastu malam tadi g kelas balik tu balik dengan dorang. Pastu berpecah laa sebab mereka yang perempuan tu g beli makanan. Kami terus ke kedai runcit yang berada di bawah hostel kami. Lepas tu kami nak naik laa, tiba-tiba aku Nampak macam dorang bertiga dok kat kerusi tu. So aku g ar tengok, rupa-rupanya betul dorang. Aku tanya mereka asal dok sini. Pastu dye cakap dye yang ajak lepak situ sebab nanti dye balik bilik dye tak tau nak buat apa. So aku faham laa maksud dye tu.

Kalau dye sorang-sorang nanti dye teringat-ingat balik benda tu jadi aku terus laa dudok dengan dorang. Sembang punya sembang punya sembang punya sembang da pukul 12 tengah malam, padahal drawing banyak lagi tak siap tu. Dalam 12.30 baru bersurai sebab tu laa drawing siap pukul 4.30 tadi. So maknanya aku da hampir 24 jam tak tidur ar ni. Kalau sampai pukul 8 pagi nanti genap 24 jam aku tak tidur. Drawing buat dalam pukul 1 pagi siap 4.30 pagi tadi. Pastu terus sambung on laptop sebab nak updatekan kisah ni.

Jadi sekian saje laa kisah untuk hari semalam, sekarang ni pun da pukul 6.07 A.M. , sempat ke tak nak tidur ni. Kalau hari ini ada lagi peristiwa penting berlaku aku akan updatekan lagi kisahnya.

2SEPT2010 : 0610 A.M.

1 comment:

  1. peh...kawan yg bertimbang rasa dan mempunyaikasih sayang yg tidak terhingga seyh..bangga aku dpt jadik kwn kau.
    :)

    ReplyDelete