12 September 2010

Penat

Pertama sekali, semasa aku baru hendak memulakan penulisan ini aku ternampak ade berita terbaru yang dihantar di wall facebook tentang berita penemuan 4 mayat rentung dipercayai berkaitan kes kehilangan Dato Sosilawati. Tetapi berita ini tidak confirm lagi dan polis masih belum mengesahkan identiti keempat-empat mayat tersebut. Inna lillahi wa innailaihi rojiun.... Al-Fatihah....

Kayh baru sekarang aku dapat on9 sebab tadi balik rumah je angah terus on9. Jadi sekarang ni dah nak pukul 3 baru dye bagi aku, letih tak letih aku memang nak on9 gak. hahahaha..

Malam tadi aku tidur awal giler dalam pukul 11, ntah pahal tah lemah sangat aku semalam. Mungkin kemas rumah sakan kott masa lastday puasa tu. Tengah aku tidur malam tadi, tiba-tiba aku termimpi seseorang. Lame gak jalan cerita mimpi aku pasal dia. hahahahahahaha.. Tengah mimpi-mimpi tu aku terjaga. Terus aku capai fon call dia around 4 A.M. Sape yang fon dia ade aku miscall pagi tadi je larh yang tau. Sape haa? hehehe.. Lu pk laa sendiri... agagagagaga.. Lepas tu aku sambung tidur balik dan bangun semula pukul 6.30.. waaa, segar giler badan.. ye laa tidur sebelum pukul 12 memang akan segar badan (da tau pun still tidur lambat gak).

Lepas solat subuh terus update status facebook, aku tulis " Mengikut sumber-sumber yang dibaca, Terry Jones yang merancang mahu membakar Al-Quran pada hari ini dari 6P.M.-9P.M. telah membatalkan hasratnya itu. Ini suatu kemenangan bagi umat Islam dan pencinta keamanan di seluruh dunia yang telah mendesaknya. Allahuakbar!!! ".. Terus aku off sebab nak kemas barang-barang nak balik kampung.

Dalam pukul 10.45 baru bertolak ke kampung belah mama (Melaka).. Sampai sane dalam pukul 2.45 P.M.. Lame giler kan. Sebenarnya dalam perjalanan tu kenderaan sesak teruk dari sebelum Nilai sampai lah ke Seremban. Nak tau ape sebab sesak???? Cuma sebab ade motor superbike polis.. dalam istilah yang biase digunakan 'kuda putih polis' laa.. Punyalah 'prihatin' rakyat Malaysia sampaikan polis parking motor di atas bahu jalan pun nak tengok sampaikan sesak beberapa kilometer. Gila bodoh aku rasa.. Kalau ade shotgun time tu memang aku nak tembak je motor polis tu. Da tau pengguna jalan raya ni 'prihatin', sorokkan laa motor tu kat tempat laen. Ni nak gak letak kat tepi lebuhraya tu. Kadang-kadang aku tergelak bila fikir balik. Macam benda bodoh tak. Disebabkan sebuah motor, kereta sesak berkilometer panjang. Siot jee.

Sampai kampung tengok dua pupu aku ade sikit je. Tapi bila kteorang sampai tu dorang rojer adik beradik dorang. Sekejapan dorang datang. Jadi ramai giler laa dua pupu aku yang ade tadi. Yang syok nye melayan kerenah dorang laa, budak-budak katakan so macam-macam perangai ade. Sampai tak menang tangan aku nak melayannye. Best giler dowh layan budak-budak nie. Da lame sangat melayan dorang letih aku dibuatnya. Tu pun dorang tarik-tarik aku ajak maen lagi. Memang tak ar aku dah letih nak melayan dorang lagi. Pastu aku tidur laa. Da sejam lebih tidur, bangun mandi segarkan badan pastu terus maen dengan dorang lagi sampai laa maghrib..

Lepas maghrib gerak rumah pakcik aku ni (sepupu mama).. Ramai-ramai gerak sane plak. Pastu makan lagi. Yang best nye orang Melaka nie kalau orang dah kenyang pun dorang suruh makan gak. Orang Melaka.. faham-faham je laa kalau melayan tetamu memang kaw-kaw punye. Baek punya layanan.. itu sebab aku suka balik Melaka.. Pastu lepas isya' tadi baru bergerak pulang rumah.

Hurm, penat melayan budak-budak nie. Syok giler.

No comments:

Post a Comment