08 September 2010

Matahari Bercahaya Putih

Allahuakbar!!! Tengah aku tidur pagi tadi tiba-tiba mama kejutkan, "pais... pais bangun... tengok matahari... cahaya putih...". Aku pun terus bangun untuk melihat apa yang dikatakan mama itu.. Ini antara gambar yang sempat aku ambil..



Aku bersyukur giler apabila melihatnya.. Mengikut pendapat kebanyakan para ilmuan, jika suasana begini terjadi bermakna malam tadi adalah LailatulQadr.. Aku sempat melakukan perkara-perkara yang sepatutnya aku buat, sempat aku berdoa pada malam tadi.. Aku harap doa aku itu akan terus diangkat ke 'arash..

Allah akan beri kepada sesiapa yang ingin mencarinya.. Malam tadi dorang ajak maen futsal.. Memang aku terkejut giler ye laa malam ganjil kott jadi aku tak join laa dorang maen, tengok-tengok suasana pagi ini sungguh laen daripada biasa.. Aku bersyukur giler tidak terlibat dengan mereka.. Kalau tak rugi aku leka pada malam Qadr..

Sebelum Subuh tadi juga aku sempat hantar msg kat lea, aku suro dia berdoa banyak-banyak ape yang dia nak.. Aku sebenarnya nak msg kat orang laen gak, tapi aku fikir balik takot orang pandang laen plak an.. Jadi aku tak jadi ar, msg dia sorang je.. Ape yang aku terlintas semua aku mintak(doa), harap-harap ape yang aku mohon dimakbulkan Allah.. InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment