07 December 2010

1432H = 16 Tahun

Alhamdulillah, Allah telah memanjangkan lagi usia aku untuk terus menjengah bagi tahun 1432H ini. Kalau di ikutkan pengiraan kalender Islam, aku ni dah masuk 20 tahun. Tapi kalau nak dikirakan bulan, tunggu puasa nanti laa aku betul-betul 20 tahun kan.

Seperti biasa tiada azam baru aku setiap kali masuk tahun baru, tidak kira samada kalender Masihi mahupun kalender Hijrah. Sebab bagi aku, semua yang pasang cita-cita setiap kali masuk tahun baru ni mengarut je. Lebih kepada ritorik semata-mata, usaha ke arah apa yang di cita-citakan itu hampeh! Berkubur begitu sahaja.

Tapi aku pegang falsafah " jadikan hari ini lebih baik dari hari semalam, dan jadikan hari esok lebih baik dari hari ini ". Itu je yang aku pegang. Takde lah sampai nak tunggu tahun baru nak berubah. Itu bukan cara aku. Tapi kalau betul ada orang yang berjaya berubah dan mencapai azamnya setiap kali tahun baru tu bagus laa. Syabas... Lain orang, lain caranya. Aku tak cakap yang orang pasang azam setiap tahun baru tu salah, cuma itu bukan cara aku je taw.



Hmm, hari ini juga birtday sitinadianatassadaud. Best ar dye, birtday dye sama hari dengan sambutan 1 Muharram 1432H. Macam atikah gak dohh. Birtday sama dengan 1 Syawal. Best giler. Seingat aku, tak pernah aku dapat birtday aku sama dengan hari peristiwa lain.



Ape pun happybirtday to nadia. Moga Allah panjangkan umur dye, murahkan rezki dye, berkati hidup dye, dan berjaya di dunia dan akhirat.

4 comments:

  1. nas : atikah tu sape ?? kita yee ?? , heheheheh :)kalau yee terharu,winkwink :0

    ReplyDelete
  2. yelaa.. eka.. asal? formal sgt ke panggil ATIKAH? hahhahahaha...

    ReplyDelete