03 December 2010

Syahid Fisabilillah Cita-citaku

aku benci keganasan!
aku benci Israel!
kejamnya mereka!
zalimnya mereka!

aku benci Yahudi!
aku benci Israel!
aku benci penganiayaan!
aku benci penindasan!

aku sedih melihat budak-budak kecil menangis.
aku sedih melihat darah yang mengalir.
aku sedih melihat rumah yang musnah.
aku sedih melihat saudaraku menderita!

aku benci Yahudi!
aku benci Israel!
aku juga benci sekutunya!
aku benci mereka!!!

hatiku pedih!
hatiku sakit!
bilakah penderitaan ini akan berakhir?
sampai bilakah mereka akan di tindas?

laknatlah musuh Islam!
celakalah musuh kami!
binasalah engkau!
musnahlah engkau!

bermegah-megahlah sementara kau masih bisa!
hari ini mungkin milik engkau!

tunggulah hari pembalasan..
ia pasti tiba!
dan engkau pula akan menangis!
akibat kekejamanmu ini!
celakalah engkau!
binasalah engkau!!

teringin jugak aku mati syahid seperti mereka. dari kecil lagi cita-citaku itu tidak berubah sehingga kini. banyak kali gak aku berkata dengan mama, "ma.. kalau ada sesape ajak g negara Islam yang tengah berperang tu pais nak g boleh? nak mati syahid arr.. nnt kalau pais tak balik lame sgt maknanya pais daa gugur syahid laa tu kat sane.. nnt bila pais masuk syurga pais boleh tolong mama, tolong semua". Mama selalu buat muka. hahaha. Mama cakap "eleyh.. nak syahid konon.. lawan nafsu tu dulu, baru boleh nak perang dgn dorg.. ni solat pon lambat, pastu asek keluar je, bila dok rumah dok depan laptop je, klau tak maen laptop..  tido.. tu je laa..".

Aku pun mesti terdiam bila mama cakap macam tu. Pastu mama cakap lagi, "pais kadang-kadang pon keluar pakai seluar pendek macam mane... org yang syahid tu semua taat perintah Allah, tahajud tak tinggal.. sekarang ni pais tahajud ke mane, bola ke mane..". Aduyai, kena lagi. haha.

Tapi jauh disudut hati ni memang teringin sangat nak mati syahid fisabillah. Sebab nanti tak kena soal dalam kubur, tak kene seksa, tak kene hitung dosa pahala. Terus je dapat masuk syurga. Janji Allah itu pasti. Harap sangat cita-cita aku tu tercapai. Kadang-kadang aku tercakap gak, " asal laa Amerika Yahudi tak serang Malaysia? ". Bila aku cakap camtu adikberadik aku mesti petah ape yang aku cakap tu. Dorg cakap, " gila kau! syukur laa Malaysia aman macam sekarang ". Padahal dorg tak tau aku cakap macam tu sebenarnya aku nak mati syahid fisabilillah. Tu laa Rasullullah cakap orang muda patut selalu turun berjihad. Sebab darah muda, tengah fresh. Tenaga terbaik lagi.

Hmm, tapi bukan senang dapat syahid tu. Nak angkat selimut untuk solat subuh pon tak larat, nak bukak mata bangun solat subuh pon tak boleh... ni nak lawan dengan tentera yang serba lengkap dengan peralatan perang, memang tak arr. Tapi ape yang kita boleh buat untuk saudara-saudara kita tu kan? Aku pun kadang-kadang macam daa mengalah.

Sekarang ni isu Palestin di Malaysia seolah senyap. Tak dinafikan aku pun daa lupa pasal nasib saudara kita kat sana. Masa cerita tu tgh panas beriya-iya semua semangat boikot barangan dorg, tapi sekarang? aku pun sanggup g McD, beli barangan dorg. Demontrasi? Masa cerita tu panas, banyak laa demontrasi sana sini, tapi sekarang? qunut Nazilah.. dulu masa cerita tu tgh panas setiap minggu masa solat Jumaat buat qunut nazilah, sehinggakan solat farhu lima tu pon orang buat.. tapi sekarang? sedih.. sedih sebab kita ni tak konsistan, tak bersatu. Tak abes-sbes kecoh pasal isu kecik. Padahal isu Al-Aqsa tu isu umat Islam. Isu besar yang melibatkan satu dunia. Mempertahankan Al-Aqsa bukan tanggungjawab rakyat di sana, tetapi seluruh umat Islam di dunia tak terkecuali sesiapa pun termasuk aku. Tak lain tak bukan satu-satunya senjata kita hanyalah DOA. Doa untuk mereka, pohon Allah selamatkan mereka.

Tapi melalui sumber yang aku perolehi, ada yang mengatakan bahawa Al-Aqsa tu akan roboh juga suatu masa nanti. Apabila roboh tapak tu dibina HaikalSulaiman iaitu tempat untuk Dajjal. Time tu lah bermulanya siri pemerintahan dajjal serta muncul kaum ya'juj dan ma'juj. Pastu barulah munculnya Imam Mahdi dan turunnya Nabi Isa. Dan kemenangan akan berpihak pada Islam dan masa tu lahh tiupan sangka kala dibunyikan.. lalu berlakulah kiamat. Na'uzubillahi min zalik..

Ish. Dah laa. Panjang sangat laa pulak nanti. Tiba-tiba jadi ustaz laa plak. Tapi ini sekadar mengingatkan sesama kita. Kita mesti saling ingat mengingatkan, nasihat menasihati. Itulah tanda sayang.

Aku cakap macam ni bukan bermakna aku baik. Aku pun jahat. Sape kenal aku tahulah yang aku ni jahat. Tapi tak bermakna orang jahat tak boleh berkongsi ilmu, tak boleh nasihatkan orang. Mana yang baik kongsilah dengan sahabat yang lain, jika ada yang jahat tinggalkanlah ia di sini. Penceramah selalu cakap yang iman manusia ni kadang-kadang naik, kadang-kadang turun. Kiranya masa aku tulis ni iman aku ade sikit laa kononn. Bukannya ape, malam tadi adik aku suruh aku pasang lagu-lagu yang menaikkan semangat jihad. Tu yang semangat tu ada lagi. Sat g kalau keluar rumah lupa laa pasal semua ni. hehe.


No comments:

Post a Comment