06 December 2010

Poning Den

Mak aii. Dari tadi dok tak buat apa. Macam-macam terfikir siott. Hah! Kebingungan. Bila depan orang boleh laa buat macam biasa, tapi sebenarnya bila dok sorang sorang macam ni tengah semua orang takde. Kekusutan laa jugak. Aduyai. Takpe.. takpe.. Alih tumpuan ke benda lain.

Hmm, tadi g makan. Aku ayie fadhil dok semeja. Ape lagi, tak lain tak bukan mesti terkeluar cerita pasal tournament 12 Dec ni. Dan persoalan cepu emas mesti " sape keeper dohh nanti? ". Haiyaa. Ini laa persoalan yang aku memang jangka tiada kesudahannya. Poning den memikirkannya. Pastu list pemain sampai terlebih-lebih laa pulak. Sebelum ni tak cukup orang. Bila daa ajak ramai ramai, semua okayy pulak. Aduhh. Bertambah serabut kepala aku. Jadi persoalan pasal siapa keeper still tak ada kesudahannya.

Yang kita ni nak jaga hati orang sebab nanti bila dye takde tersenarai jadi player kecik hati laa pulak. Tapi.... kebanyakannya cakap " kita masuk ni bukan main main, kita masuk ni berbayar ". Ada kebenarannya jugak. So aku setuju laa apa yang dikatakan tu. Jadi aku ajak laa seberapa ramai yang boleh dengan harapan bila ramai orang yang memang boleh main tersenarai dalam list ni boleh laa kira singkir kan dye ni dengan cara terhormat. Lagipun dye mana selalu turun main.
Ish.

Tapi sejak sehari dua ni aku selalu tinggi gak suara bila cakap pasal ni dengan dorang. Ye laa. Da tak sampai seminggu kott lagi. Adoii. Tapi yang turun petang main cuma tiga empat kerat orang je. Ingat nanti kita main padang futsal? Futsal pun kena titik. Adehh. Aku ingatkan ayie, kita dalam lima enam orang kena dok semeja bincang pasal hal ini. Tapi idea aku tu tak jadi jadi. Fuhh. Letih kadang kadang fikir pasal benda ni. Aku kalau tak main pun takpe dohh. Aku manage pun jadi. Tapi..... komitmen bhai.

Satu hal lagi FITNESS. Sekali lagi aku nak ingatkan diri aku yang main nanti padang besar doh. Macam laa barisan pemain kau semua cukup fitness. Hmm, entah lah. Aku pun esok dah genap seminggu tak jogging. Tapi tadi dah plan dengan fadhil nak jogging balik esok pagi. Bukan apa, minggu lepas dye g rumah sedara dye dari isnin sampai khamis. So memang tak arr aku nak jogging sorang. Bila ajak ayie... seribu satu alasan dye. Maybe sebab dye serik kott follow kteorg jogging mase tu. hahahaha. alaa. Bukan jauh mane dohh. Tapi sekarang ni pun banyak kali aku buat muka bila sembang pasal jogging dengan ayie. Sebab aku konfem dye takkan nak nye.

Pali pulak banyak kali ajak aku jogging, dari hari jumaat lepas. Tapi alasan aku takde orang lain nak jogging. Jadi harap harap esok jadi laa jogging. haa. Stamina...!! stamina...!! stamina...!!

Aku rasa esok aku memang kena gak panggil empat lima orang kuat buat satu mesyuarat tergempar. cewahh. Bajet macam YB laa. haha. Tapi serius esok memang perlu aku dok semeja dengan dorang bincang pasal hal semua ini. Kalau esok dapat kata sebulat suara, jadi segala masalah mungkin dah selesai cuma yang pasti keeper tu takkan selesai. Aku nak je tunggu sampai betul betul hari game tu nanti, aku nak tengok mesti semua kalut nak fikir pasal keeper. hahaha. Aku boleh je jadi keeper tapi untuk satu game je laa. Jangan harap aku nak jadi untuk semua game. Silap arr.

P/S : tadi sempat im dengan ...... kejap, pastu dia betul betul menghilang. hahaha. Meraung aku.

1 comment:

  1. kepala hotak kau aku taknak..aku kalau just kat pdg tuh je ok ar..dlm 10round pon jadi la kan..ahahah!!

    ReplyDelete